خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

سهام بانک‌ها زیر قیمت اسمی معامله می‌شود/ برگزاری مجامع در تیرماه محرک جذب سرمایه گذاران است/ قیمت سکه غیر واقعی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۰۳

عضو سابق هیأت مدیره بورس گفت: در تیرماه شرکت‌هایی که سال مالی آنها پایان اسفند ماه است باید مجمع برگزار کنند و بسیاری از این شرکت‌ها نیز دارای سود بالا و قیمت پایین هستند و ممکن است در این مجامع هم تقسیم سود صورت بگیرد و هم افزایش سرمایه که خود محرک خوبی برای حرکت سرمایه به سمت بورس است.

محمد رضا رهبر در گفتگو با ایلنا در مورد افزایش حجم معاملات در بورس و تشکیل صف برای خرید سهام گفت:  با توجه به پتانسیل بالای بورس، درصورتی که نظر سهام داران جلب شود و شاهد کاهش ریسک‌های سیاسی، بین المللی، نرخ بهره و ارز باشیم، می‌توان در بازار رونق ایجاد کرد که در این صورت نه تنها برای عرضه اولیه صف تشکیل می‌شود، حتی برای شرکت‌هایی که گزارش مطلوب دارند شاهد رشد تقاضا خواهیم بود.

 وی در مورد افزایش حجم معاملات به 450 میلیارد تومان گفت: در گذشته شاهد معامله بیشتر از 450 میلیارد تومان هم بودیم اما دراین شرایط این خبر خوبی است که می‌تواند کاهش حجم معاملات در بازار را جبران کند.

عضو سابق هیأت مدیره بورس با اشاره به ظرفیت بانک‌ها گفت: بانک‌ها با اینکه EPC خوبی ندارند اما ارزش دارایی بالایی دارند و اگر بحث مدیریت دارایی بانک‌ها حل شود می‌توانند بخشی از دارایی‌های زاید خود مانند املاک را واگذار کنند و درآمدهای غیر عملیاتی را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهام بانک‌ها زیر قیمت اسمی معامله می‌شود و ارزش سرقفلی دارایی‌ها بالا است، توانایی جذب سرمایه گذاران را دارند که متاسفانه جو روانی حاکم در بازار اجازه حرکت نقدینگی به بورس را نمی‌دهد.

رهبر یادآور شد: البته باید در نظر داشت که در تیرماه شرکت‌هایی که سال مالی آنها پایان اسفند ماه است باید مجمع برگزار کنند و بسیاری از این شرکت‌ها نیز دارای سود بالا و قیمت پایین هستند و ممکن است در این مجامع هم تقسیم سود صورت بگیرد و هم افزایش سرمایه که خود محرک خوبی برای حرکت سرمایه به سمت بورس است.

 وی با اشاره به قیمت سکه گفت: با توجه به اینکه قیمت سکه غیر واقعی است و مردم نگران ریسک‌های بین المللی و کاهش ارزش پول ملی هستند، تقاضای احتیاطی و سفته بازی به سمت این بازار حرکت می کند. 

این کارشناس بورس افزود: اگر سیاست‌های پولی، مالی، تعرفه‌ای و گمرکی به سمت بهبود باشد بازار سرمایه توان جذب این نقدینگی را خواهد داشت و نگرانی سرمایه گذاران در مورد بی ثباتی سیاست‌ها برطرف می‌شود که در این صورت به نفع تولید و اشتغال کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز