خبرگزاری کار ایران

بورس باز هم رکورد زد؛

عبور پر قدرت شاخص کل از مرز 99 هزار واحد

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۱۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۷۶۷ واحدی به رقم ۹۹ هزار و ۱۴۶ واحد رسید.

به گزارش ایلنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 23 خرداد 97 با افزایش 2 هزار و 767 واحد به رقم 99 هزار و 146 واحد رسید. 

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن با 338 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 889 واحد رسید. 

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 387 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران بورس بیش از یک میلیارد و 660 میلیون برگه بهادار، اوراق و حق‌تقدم در قالب حدود 122 هزار نوبت معامله و به ارزش 435 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 857 واحد رشد کرد و به رقم 30 هزار و 735 واحد رسید. 

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 246 واحد رشد کرده و به رقم 13 هزار و 26 واحد رسید. 

شاخص آزاد شناور با 3 هزار و 243 واحد افزایش به رقم 109 هزار و 476 واحد رسید. 

شاخص بازار اول با 2 هزار و 115 واحد رشد، به رقم 71 هزار و 605 واحد و شاخص بازار دوم بورس با 5 هزار و 93 واحد تقویت به رقم 204 هزار و 816 واحد رسید. 

امروز اکثر نمادهای بورسی در تقویت شاخص مؤثر بودند، اما بیشترین تأثیر را نمادهای فولاد، فارس، فملی، کگل، جم، تاپیکو، فخوز داشته‌اند. 

نمادهای پربیننده در بورس تهران مربوط به شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان‌کیش، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، کالسیمین، ماشین‌سازی اراک و سایپا دیزل بوده‌اند. 

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 37 واحد تقویت شده و به رقم 1153 واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به حدود 65 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 412 میلیون برگه بهادار و حق‌تقدم در قالب 46 هزار و 245 نوبت معامله و به ارزش بیش از 185 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پتروشیمی زاگرس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع فولاد آلیاژی یزد، پالایش نفت لاوان و گروه صنایع کاغذ پارس بوده‌اند. 

امروز نمادهای فرابورسی همگی در تقویت شاخص اثر داشتند، اما نمادهای مارون، زاگرس، ذوب، هرمز، میدکو، ارفع، سرچشمه به ترتیب در شاخص فرابورس اثرگذاری بیشتری داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز