خبرگزاری کار ایران

نقدینگی به بورس تهران برگشت/ سرریز سپرده بانکی به‌ سمت تالار شیشه‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۱۹

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، با توجه به بهبود شرایط بازار، رفته رفته بستری در تالار شیشه‌ای فراهم شده است تا نقدینگی جدید به بورس وارد شود که نشانه‌های آن را می‌توان در افزایش حجم و ارزش معاملات در چند روز گذشته مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، شاخص کل بورس تهران بازهم رکورد زد و با یک صعود پر قدرت از مرز 99 هزار واحد هم عبور کرد. تحلیلگران بازار سرمایه این موضوع را ناشی از ورود پول پر قدرت به بازار و هجوم نقدینگی می‌دانند.

در همین رابطه یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رشد شاخص بورس حبابی نیست، گفت: با توجه به عوامل مختلف، این روزها شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار سهام هستیم که بخشی از آن به‌دلیل سرریز شدن سپرده بانکی به‌سمت تالار شیشه‌ای است.

محسن عباسی گفت: با توجه به بهبود شرایط بازار، رفته رفته بستری در تالار شیشه‌ای فراهم شده است تا نقدینگی جدید به بورس وارد شود که نشانه‌های آن را می‌توان در افزایش حجم و ارزش معاملات در چند روز گذشته مشاهده کرد.

 وی درباره دلایل اقبال نقدینگی برای ورود به بازار سرمایه گفت: بدون شک بخشی از نقدینگی واردشده به این بازار، سرریز سپرد‌ه‌های بانکی است که در پی کاهش نرخ سود، نقدینگی از سوی بانک‌ها به‌سمت بازار سهام سرازیر شده است و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال و حتی سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

 این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: شاخص بورس به زودی تا 100هزار واحد هم پیشروی کند و در سال آینده هم این روند ادامه داشته باشد.

آغاز رالی صعودی جدید شاخص بورس

یک کارشناس دیگر بازار سرمایه در این‌باره گفت: شاخص بورس در هفته گذشته رالی صعودی جدیدی را آغاز کرد که به‌نظر می‌رسد هدف دستیابی به قله 100هزار واحدی را در سر می‌پروراند.

محمود احترامی با بیان اینکه دستیابی به قله 100هزار واحد دور از دسترس نیست، گفت: این روند نشان از ورود نقدینگی به بازار دارد. به‌نظر می‌رسد بخشی از پول‌هایی که به‌دلیل کاهش نرخ سود بانکی از بانک‌ها خارج شده، وارد بازار سرمایه شده و زمینه صعود سریع‌تر شاخص را فراهم کرده است.

وی پیش‌بینی کرد: درصورتی‌ که قیمت نفت بتواند تا پایان سال حوالی 60 دلار باقی بماند، قطعا شاهد تعدیلات بعدی در صورت‌های مالی پالایشگاه‌ها خواهیم بود. احترامی افزود:خوشبختانه به‌نظر می‌رسد بازار سرمایه نسبت به خبرهای بد سیاسی واکسینه شده و احساسی عمل نمی‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز