خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

بخشی از سرمایه‌های سرگردان به سمت بورس آمده است/ بازار سرمایه نسبت به ارز و سکه منفعت بیشتری برای کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۸۴

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: سرمایه‌گذاری در بازار بورس خوش‌یمن است و بر خلاف سایر بازارها که سرمایه‌گذاری در آن باعث تورم می‌شود در بازار بورس شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود بلکه نفع آن به صورت کلی به همه جامعه می‌رسد و شاخص بورس همواره بالا خواهد بود.

بهزاد خدارحمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بازار بورس و بالا رفتن میزان خرید و فروش در بازار سرمایه کشور گفت: امروز در اقتصاد کشور سرمایه سرگردان وجود دارد و با توجه به شاخص‌ها و صف خریدی که در بورس تشکیل شده می‌توان اذعان داشت که بخشی از این سرمایه به سمت بورس آمده است.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت که این سرمایه‌ها از سمت بازار خودرو یا سکه به این سمت آمده است چون امروز نیز ما همچنان شاهد افزایش قیمت سکه، ارز و مسکن هستیم.

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: با توجه به اتفاقاتی که امروز در اقتصاد کشور رخ می‌دهد مردم تصمیم گرفته‌اند ارزش دارایی خود را تا جایی که می‌توانند افزایش دهند زیرا دیگر سپرده‌های ریالی با میزان سودی که امروز بانک‌ها می‌دهند جوابگوی تورم و کاهش ارزش پول ملی نیست. بنابراین مردم به سمت بازارهایی مانند مسکن، سکه و ارز می‌روند تا جلوی کاهش ارزش پول خود را بگیرند.

خدارحمی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که دولت به لحاظ ارزی اعمال کرده است دیگر حضور در این بازار سخت‌تر شده و به همین جهت برخی سرمایه‌ها به سمت بازار بورس آمده است که هیچ گونه محدودیتی ندارد و با توجه به ذهنیتی که دولت در حال القای آن است و مردم را نیز به آن سمت تشویق می‌کند نگاه‌ها به این بازار بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بازار بورس خوش‌یمن است و بر خلاف سایر بازارها که سرمایه‌گذاری در آن باعث تورم می‌شود در بازار بورس شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود بلکه نفع آن به صورت کلی به همه جامعه می‌رسد و شاخص بورس همواره بالا خواهد بود.

خدارحمی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در بورس به اندازه کافی ابزار و نهادهای مشاوره‌ای وجود دارند و مردم می‌توانند با استفاده و کمک از آنها سرمایه‌های خود را در بخش‌های مختلف پس انداز کنند تا هم از ارزش پول آنها کاسته نشود و هم به اقتصاد کشور کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز