خبرگزاری کار ایران

اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی محور همایش سیاست‌های پولی و ارزی

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۶۱

دبیر علمی بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی گفت: این همایش با محوریت اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، حمید زمان‌زاده با بیان اینکه همایش بیست و هشتم در هفت محور اصلی برگزار می‌شود، گفت: در محورهای اصلی بحث «اصلاح ساختاری و ثبات مالی» را داریم که در این محور به کلیت بحث ثبات مالی و ضرورت‌ها و چالش‌های آن، بحث اثرات متقابل بازارهای مالی و همچنین اولویت‌بندی اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی پرداخته خواهد شد.

دبیر علمی بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی ادامه داد: محور دوم همایش امسال بحث «ساختار سیاست‌گذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی» است که مباحثی درباره اصلاح قانون پولی و بانکی، موضوع استقلال و شفافیت بانکداری مرکزی، اقتصاد سیاسی اصلاح ساختار بانکداری مرکزی و موضوعات مربوطه در این محور مطرح می‌شود.

زمان‌زاده با اشاره به اینکه محور سوم همایش بحث «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی» است، گفت: در این محور موضوعات مهمی مانند ساختار مالی دولت و عوامل ناپایداری بودجه و اثراتی که این موضوع بر بحث ثبات مالی بر جای خواهد گذاشت بررسی می‌شود. همچنین بحث کسری بودجه و پایدارسازی بدهی‌های دولت و اصلاح ساختار سیاست مالی به ویژه اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی و پایدارسازی درآمدهای نفتی در بودجه دولت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محور چهارم همایش امسال «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها» است که قصد داریم در این محور آخرین وضعیت موضوع اصلاح ساختار نظام بانکی، پیشرفت‌هایی که تاکنون حاصل شده و چالش‌های پیش رو را ارزیابی کنیم. افزود: مباحث مهمی از جمله بحث ثبات نظام بانکی، ثبات مالی و ثبات اقتصاد کلان، بحث اصلاح ساختار ترازنامه نظام بانکی، بحث اصلاح ساختار مدل کسب و کار بانک‌ها و مسائل مربوطه در این محور مطرح خواهد شد.

دبیر علمی بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع اصلی همایش بحث ثبات مالی است، در محور پنجم همایش به بازارهای دیگر غیر از بازار پول، از جمله بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی می‌پردازیم که این بازارها می‌توانند نقش مهمی در حفظ ثبات مالی داشته باشند و اگر کارکرد آنها به نحو مناسب شکل نگیرد اثرات مضری برای ثبات مالی در بر خواهند داشت.

زمان‌زاده اظهار داشت: محور ششم همایش بحث «رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» است که در این محور مباحث مختلف از جمله وضعیت نظام ارزی و بازار ارز، آثار نوسانات ارزی بر ثبات مالی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی در راستای حفظ ثبات ارزی و تاثیر ارتباطات بین‌المللی نظام بانکی و ثبات بازار ارز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هفتمین محور همایش امسال بحث «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» است که در این محور به بحث تورم و نرخ سود پرداخته خواهد شد و بررسی می‌شود که چه سیاست‌هایی در حوزه پایدارسازی تورم و مدیریت نرخ سود شکل گیرد تا همزمان ثبات اقتصاد کلان و ثبات مالی را داشته باشیم.

دبیر علمی بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در ادامه افزود: در حال حاضر چکیده‌های متعددی با توجه به آخرین مهلت اعلامی به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده و پس از انجام فرآیند داوری مقالات برگزیده که در مجموعه مقالات چاپ می‌شود یا مقالاتی که در همایش ارائه خواهد شد، در موعد مقرر اعلام می‌شود.

زمان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با مقالات فراخوان، در پژوهشکده پولی و بانکی نیز مانند سال‌های گذشته با توجه به محورهای همایش پروژه‌های میان مدتی تعریف شده که نتایج این پژوهش‌ها به صورت ارائه یا مجموعه مقالات منتشر خواهد شد و امیدواریم که همایش امسال با این موضوع بتواند کمک مناسبی به بحث سیاست‌گذاری پولی و اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز