خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت وگو با ایلنا:

بورس با تورم خود را هماهنگ کرده است/ مردم برای حفظ ارزش پول خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۱۱۴

رئیس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: بازارهای مالی محل خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستند و برای کوتاه مدت نیز مکان مناسبی برای نگه داشتن ارزش پول و سرمایه در مقابل تورم و کاهش ارزش پول و افزایش قیمت ارز هستند.

سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش شاخص‌های بازار بورس و رکورد شکنی بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد این‌ها پول‌های پارک‌شده فعالان بازار است که امروز وارد بورس شده است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ادامه داد: بازارهای موازی سرمایه‌گذاری، خود را با تورم انتظاری هماهنگ کردند و افزایش قیمت خودرو و مسکن در روزهای اخیر بیانگر همین اتفاق بوده است اما بازار سرمایه از این تورم جا مانده بود که علت آن ریسک‌های بین‌المللی خصوصا اظهارات ترامپ و سردرگمی فعالان بورس بود که این موضوع باعث شده بود بورس از تورم و افزایش قیمت ارز جا بماند و اکنون دارد این تعدیل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با رشد قیمت کامودیتی‌ها احتمالا عدد EPS برخی صنایع که در گزارش شرکت‌ها نیز مشخص بوده افزایش پیدا کند. اگر این افزایش شاخص بورس چند روز دیگر ادامه پیدا کند پول‌های سرمایه‌گذاران خارج از بازار هم وارد بازار خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: در شرایط امروز اگر پولی از بیرون بازار وارد شود باید بازارهای دیگر تغییراتی داشته باشند. به طور مثال یا سپرده‌های بانکی خالی شوند که آن را در گزارشات ماهانه بانک‌ها می‌توان مشاهده کرد و یا در سایر بازارهای کالاهای سرمایه‌ای حجم بزرگی از فروش رخ دهد.

وی تصریح کرد: به نظر من هنوز فعالان جدید وارد بازار نشده‌اند و این اتفاقات و افزایش سرمایه که شاید رخ داده مربوط به همان فعالان بازار است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در خصوص مزایای سرمایه‌گذاری در بورس گفت: بازارهای مالی جای خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستند و برای کوتاه مدت نیز مکان مناسبی برای نگه داشتن ارزش پول و سرمایه در مقابل تورم و کاهش ارزش پول و افزایش قیمت ارز هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز