خبرگزاری کار ایران

گزارش میدانی خبرنگار ایلنا از تالار حافظ؛

جهش سه هزار و 300 واحدی شاخص کل بورس

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۱۸۷

اراده دولت و پول سپرده گذاران موسسات غیرمجاز رکوردشکنی بورس را رقم زد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دومین روز جابجایی رکوردها در بورس کشور شاخص سه هزار و 300 واحد افزایش پیدا کرد.

بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار ایلنا، فعالان و سرمایه‌گذاران بورس تهران انتظار دارند که این افزایش واحدها در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد زیرا این حرکت مثبت را نتیجه اراده دولت برای هدایت سرمایه‌ها و نقدینگی‌ها به سمت بازار سرمایه‌ می‌دانند.

هفته گذشته که نوبخت و کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگاران در نشست‌های خبری اعلام کردند که بازار بورس بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است از همان زمان شاخص‌ها شروع به افزایش کرد. از طرف دیگر بورس بازاری است که هیچ‌گونه خطری برای اقتصاد کشور ندارد و تورم ایجاد نمی‌کند.

پس دور از ذهن نیست که دولت با ابزارهای تشویقی و دادن امتیاز، سرمایه‌های سرگردان را تشویق کند که به این بازار بیایند.

از طرف دیگر برخی از فعالان این بازار، تسویه تا یک میلیارد تومان بانک مرکزی با سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را عامل مهمی در رونق این بازار می‌دانند زیرا به اعتقاد این کارشناسان، اعتماد صاحبان این سپرده‌ها به سیستم بانکی کاهش یافته است پس تلاش دارند که سرمایه خود را به سمت بازارهای کالاهای سرمایه‌ای بیاورند و با توجه به اتفاقات اخیر بازار بورس برای آنها بسیار جالب شده است.

کاهش قیمت سکه و محدودیت‌ها در خرید و فروش ارز نیز باعث شده که صاحبان سرمایه‌های کوچک و متوسط به سمت این بازار تمایل پیدا کنند.

ضمن آنکه رانتی که دولت به شرکت های پتروشیمی در هفته گذشته اعطا کرد مبنی بر اینکه قیمت خوراک را بر مبنای دلار 3800 تومان حساب کنند ولی هنگام فروش آن را 4200 تومان اخذ نماید سبب شد که تراز شرکت‌های پتروشیمی تغییر مثبت زیادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دادوستدهای امروز در بازار سرمایه تعداد 251 میلیون سهم معامله شد و حق تقدم به ارزش 786 میلیارد تومان در 11 هزار نوبت صورت گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص بورس رشد هزار و 631 واحدی را رقم زد و به رکورد تاریخی 100هزار واحد رسید.

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه انتظار دارند که این روند طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز