خبرگزاری کار ایران

تولید محصولات گواهی شده در ۵ استان کشور/ محصولات کشاورزی از سلامت کافی برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۳۶

تولید محصولات گواهی شده در پنج استان کشور به طور پایلوت طبق دستوالعمل مورد توافق با سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا امروز در نشست ارزیابی و اعتبار بخشی به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در جشنواره مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت با اعلام این مطلب‌گفت: کل محصولات کشاورزی تولیدی از سلامت کافی برخوردارند و ما برای اثبات آن به محصولات گواهی شده ورود پیدا کرده‌ایم.

سعید سعادت افزود: محصولات گواهی شده، محصولاتی هستند که باقیمانده آفت کشها و عناصر سنگین در آنها در حد مجاز است و علاوه بر کمیت، کیفیت تولیدات از نظر مغذی بودن مورد تاکید قرار دارد.

وی با بیان این که همکاری خوبی میان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد در زمینه تولید محصولات سالم در حال انجام است، اظهار داشت: امسال نیز ما به دنبال تولید محصولات گواهی شده با شاخصهای مورد توافق سازمان ملی استاندارد و تایید وزارت بهداشت هستیم.

سعادت تصریح کرد: طرح ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی و به طور عمده تازه خوری نیز به صورت همکاری مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه استانها در دست اجرا است.

وی در عین حال گفت: اقدامات خوبی در زمینه تولید کمی و کیفی محصولات، امنیت و سلامت غذا از سوی معاونت های وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و علاوه بر آن برنامه‌های خوبی برای تولید محصولات ارگانیک و محصولات گواهی شده داریم.

وی درباره اسناد مربوط به مشارکت وزارت جهاد کشاورزی در جشنواره تعهد و مسوولیت اجتماعی سلامت که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی در قالب هفت معاونت و ۹ دفتر در حوزه وزارتی در این جشنواره شرکت و اسناد آن در پنج دامنه جشنواره، ارسال شد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی افزود: اسناد ارایه شده شامل ۲۹۹ سند در دامنه سلامت کارکنان و خانواده‌های آنها، ۲۴۴ سند در زمینه سلامت مشتریان (مصرف کنندگان)، یک سند در دامنه سلامت اجتماعی محلی، ۱۵۰ سند در حوزه سلامت جامعه و ۲۷۳ سند در دامنه محیط زیست است.

وی برگزاری یک کارگاه آموزشی با حضور ۶۰ نفر از کارشناسان زیر بخشهای مختلف، برگزاری جلسات مدیریتی، کارشناسی و کارکارشناسان را از جمله اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای شرکت در جشنواره تعهد و مسوولیت اجتماعی سلامت در سال گذشته عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز