خبرگزاری کار ایران

گزارش میدانی ایلنا از تالار بورس

جهش 2081 واحدی بورس/شرکت های معدنی در صدر

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۹۷

امروز نیز با جهش 2081 واحدی شاخص در بازار بورس تهران نگاه ها به سوی بازار سرمایه خیره شد.شرکت های معدنی عامل اصلی این تراز مثبت بودند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در سومین روز متوالی در بورس تهران صف خرید همچنان وجود دارد هر چند شدت امروز نسبت دو روز گذشته کمتر بود.

 بنا بر گفته فعالان بازار بورس فردا روز سرنوشت سازی است و مشخص می کند که آیا این افزایش شاخص ها و معاملات ادامه دار خواهد بود و یا فقط یک شوک بوده است اگر فردا تراز ها منفی شود مشخص می شود این سرمایه خود فعالین بورس بوده که در بازار جابجا شده است و اکنون بازار استراحت می کند تا دوباره صف خرید تشکیل شود اما اگر فردا هم مثبت و صف های خرید ادامه داشت نشان از ورود سرمایه خارج از بازار سرمایه دارد.

از زمان افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول کشور برخی سرمایه ها که متعلق به فعالین سابق بازار سرمایه بوده است دوباره به این بازار برگشته به دلیل ماهیت تخصصی بودن این بازار مردم عادی نمی توانند همانند بازار سکه یا خودرو ورود و اقدام به خرید کنند هر چند در دو شب گذشته صدا و سیما برنامه‌های ویژه‌ای جهت تشویق مردم برای حضور در بازار سرمایه برگزار کرده و این امر نشان از امید دولت برای هدایت نقدینگی سرگردان در بازار به بورس را دارد.

 بر اظهارات فعالان بازار هنوز برای قضاوت در خصوص اینکه این تبلیغات کار ساز بوده یا خیر زود است و روزهای آینده این امر را مشخص خواهد کرد.

در پایان معاملات امروزبا افزایش دو هزار و ۸۱ واحدی رکورد تاریخی ۱۰۴ هزار و ۵۳۳ واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۶۳ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۳۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲ هزار و ۱۴۱ واحدی به رقم  ۱۱۵ هزار و ۱۲۵ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش یک هزار و ۷۶۱ واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۸۶۸ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲ هزار و ۹۳۴ واحدی عدد  ۲۱۳ هزار و ۹۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز شرکت های چادرملو،فولاد مبارکه و گل گهر بیشترین واحد افزایش را داشتند و شرکتهای ایران خودرو ،مخابرات بیشترین کاهش را داشتند.

ارزش کل معاملات امروز بورس بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان بود و ۲ میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۱۳۷ هزار و ۴۷۷ نوبت معامله شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز