خبرگزاری کار ایران

عضو سازمان نظام مهندسی تهران:

ضرورت ورود تکنولوژی‌های جدید به ساخت و ساز / استفاده از فناوری‌های دهه 60 در تولید تجهیزات تاسیسات ساختمانی در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۹۰

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در حالی که در دنیا از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود در ایران هنوز برخی از تجهیزات تاسیسات ساختمان با فناوری دهه 60 تولید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رامین کرمی در نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری اظهار داشت: در حال حاضر موضوع مهم در ساخت و سازها بحث استفاده از تجهیزات، تاسیسات ساختمان با آخرین تکنولوژی روز است اما در ایران همچنان از تجهیزات و تاسیسات با تکنولوژی قدیمی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مهندسین شاغل در این زمینه گفت: در حال حاضر 10 هزار مهندس مکانیک تاسیسات شهری در تهران وجود دارد که از این رقم 2500 نفر در بخش گاز و 2000 مهندس در تاسیسات ساختمانی نظارت می‌کنند بنابراین موضوع مهندسی مکانیک در بخش ساخت و ساز بسیار اهمیت دارد.

این عضو نظام مهندسی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر برخی از سازندگان داخلی تجهیزات دهه 60 را هنوز تولید می‌کنند گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این کنفرانس آموزش فناوری‌های روز دنیا به مهندسان برای ارتقای کیفیت تاسیسات و تجهیزات ساختمان است.

کرمی افزود: در یکی از پروژه‌های ساختمانی از فناوری‌های نوین یک شرکت فرانسوی استفاده شده که مخازنی را برای ذخیره سازی انرژی سرمایی طراحی کردند که شب‌ها سرما را تولید، ذخیره و در زمان پیک مصرف از آن استفاده می‌شود.

این عضو سازمان نظام مهندسی ادامه داد: می‌توان از این فناوری‌ها در پروژه‌های انبوه استفاده کرد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و هزینه کمتری برای انرژی بپردازیم.

وی درباره زمان برگزاری این کنفرانس گفت: کنفرانس بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری پنجم و ششم تیرماه در تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز