خبرگزاری کار ایران

هفت درصد خانوارهای کشور تک والدی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۳۵

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥، تعداد خانوارهای کشور در سال ١٣٩٥، رقم٢٤,١٢٩,٤٩٠ و در سال١٣٩٠، ٢١,١١٠,٤٨١ بوده است.

به گزارش‌ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، از مجموع ٢٤,١٢٩,٤٩٠ خانوار در سال ١٣٩٥، ٢١,٠٦٧,٧٣٧ خانوار دارای سرپرست مرد و ٣,٠٦١,٧٥٣ خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند.

به‌عبارت دیگر ٨٧ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست مرد و ١٣ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست زن هستند.

٧,٢ درصد از خانوارهای کشوردارای یک سرپرست (تک والد)‌ است که ١٧ درصد  خانوارهای تک والد کشور، دارای سرپرست مرد  و ٨٣ درصد از این خانوارها دارای سرپرست زن است. به عبارتی تعداد خانوارهای تک والد کشور ١٧٥٣٩٦٠ است که سرپرست ١٤٦٣٥٣٨ از این خانوارها، زن است.

 این در حالی است که بر اساس سرشماری سال  ١٣٩٠ و از بین ٢١,١١٠,٤٨١  خانوار، ١،٤٧١،٨٦٨ خانوار، تک والدی بودند که برابر ٧ درصد است که از بین آن‌ها ١٤,٤٨ درصد خانوارها دارای سرپرست مرد و ٨٥.٥٢ در صد خانوار‌ها دارای سرپرست زن بوده‌اند.

این ارقام نشان‌دهنده آن است که تعداد خانوارهای تک والد در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٠ با توجه به افزایش کل خانوارها در فاصله بین دو سرشماری ١٣٩٠ و ١٣٩٥، ‌‌افزایشی حدود ١٩ درصد داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز