خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه پیمایش تحقیق و توسعه باحضور معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری ورئیس مرکز آمار ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۴۸

رئیس مرکز آمار ایران در این جلسه ضرورت همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و بخش عمومی را با توجه به بخش‌نامه‌ معاون اول رییس جمهور در خصوص ارائه هرگونه ریزداده و فراداده به مرکز آمار ایران، مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی‌مابین مرکز آمار و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و اهمیت شاخص‌های تحقیق و توسعه در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه و ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص علم و فناوری و هم‌چنین جایگاه بین‌‌المللی ایران در این شاخص‌ها، جلسه پیمایش تحقیق و توسعه با حضور و ریاست ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون و مشاوران آن معاونت و پارسا رییس مرکز آمار ایران،‌ معاون‌طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی این مرکز، سرپرست دفتر فرهنگی، بازرگانی و خدمات و رئیس گروه مربوط، روز شنبه  ١٩ خرداد ماه سال‌جاری در محل آن معاونت تشکیل شد.

در این جلسه ستاری ضمن اشاره به اهمیت آمارهای مهاجرت، نیازهای آن معاونت را در خصوص شاخص‌های بین‌المللی تحقیق و توسعه و لزوم تبیین جایگاه واقعی کشور در مراجع بین‌المللی از جمله یونسکو را مورد تأکید قرار داد. وی همچنین  نسبت به هر گونه همکاری با مرکز آمار اعلام ‌ آمادگی نمود.

 پارسا در ادامه  به رویکرد جدید نظام آماری و  گذار از آمارهای سنتی به آمارهای ثبتی مبنا اشاره کرد. وی در ادامه ضمن اشاره بر ضرورت آمارهای تحقیق و توسعه‌ در کشور ونسبت هزینه این بخش به تولید ناخالص داخلی(GDP) و همچنین  رتبه ایران در مجامع بین‌المللی، ضرورت همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و بخش عمومی را با توجه به بخش‌نامه‌ معاون اول رییس جمهور در خصوص ارائه هرگونه ریزداده و فراداده به مرکز آمار ایران، مورد تأکید قرار داد.  

وی همچنین ضرورت همکاری دستگاه‌های تولید کننده آمارهای تحقیق و توسعه از جمله دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، مؤسسات وابسته و سایر دستگاه‌های ذیربط  را امری اجتناب ناپذیر بیان کرد.

در ادامه زاهدیان معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی  مرکز آمار ایران،‌توضیحاتی  را در خصوص نحوه جمع‌آوری آمارهای مهاجرت و هم چنین نحوه جمع‌آوری آمارهای تحقیق و توسعه، چالش‌ها و راهکارهای ممکن در این خصوص ارایه نمود.

خاطر نشان می‌شود؛ مرکز آمار ایران طرح آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه را از سال ١٣٧٦ اجرا کرده است که هم اکنون با توجه به ضرورت آمارهای ثبتی مبنا، جمع آوری اطلاعات این حوزه همکاری دستگاه‌های دولتی و عمومی را نیازمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز