خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

افزایش سهم شبکه ریلی از جابجایی بار بندری / تشویق سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در بنادر

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۶۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان بنادر برای اتصال سه بندر شهید رجایی، امام خمینی و بندر امیرآباد به شبکه ریلی گفت: به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید برای اتصال بنادر به شبکه ریلی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های ما افزایش حمل بار از بنادر از طریق قطار است گفت: به دنبال افزایش سهم حمل و نقل بار از طریق ریل و قطار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های رقابتی در شقوق حمل و نقل برای جابجایی بار اظهار داشت: اولویت اول سازمان بنادر توسعه حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی است.

راستاد ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ریلی در بندر امام خمینی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سیاست‌مان این است که عمده کالاهای فله از بندر امام از طریق حمل و نقل ریلی در کشور توزیع شود.

وی درباره اتصال بندر شهید رجایی به شبکه ریلی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مذاکرات برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در پایانه بندر شهید رجایی را توسعه دهیم.

وی درباره دسترسی بنادر شمالی به حمل و نقل ریلی گفت: در راستای اتصال بنادر شمالی به شبکه ریلی به دنبال توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد در استان مازندران هستیم و تنها بندر شمالی که به شبکه ریلی دسترسی دارد بندر امیرآباد است.

مدیرعامل شرکت بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر امیرآباد اسکله رورو وجود د ارد که در این اسکله قطار می‌تواند به صورت مستقیم به شناور متصل شده و بار به راحتی به روی شبکه ریلی وارد شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز