خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در پاسخ به ایلنا:

بانک‌ها یک ریال تسهیلات به فعالان صنعت ریلی نمی‌دهند/ بومی‌سازی قطعات ساخت واگن‌های مترو به 55 درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۸۶

مدیرعامل واگن‌سازی تهران با بیان اینکه بانک‌ها تاکنون برای حمایت از فعالان صنعت ریلی یک ریال هم به آنها تسهیلات نداده‌اند، گفت: خوشبختانه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات ساخت واگن‌های مترو را به 55 درصد رساندیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجتبی گلشنی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته با اشاره به اینکه توانسته‌ایم 30 درصد قطعات ساخت واگن را بومی‌سازی کنیم و به دنبال افزایش این روند هستیم، گفت: در بحث ساخت واگن‌های مترو تا 55 درصد قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا تمام قطعات واگن‌ها اعم از باری و مسافری ساخت خودِ آن کشور نیست، گفت:‌ روند بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز ساخت واگن‌ها را شروع کرده‌ایم و به دنبال افزایش توان داخلی در ساخت واگن هستیم تا وابستگی به کشورهای خارجی به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران با بیان اینکه مشکل اصلی در ساخت واگن تامین مالی سفارش‌دهندگان است، گفت: از آنجایی که سفارش‌دهندگان و بهره‌برداران توان تامین هزینه قرارداد را ندارند بنابراین تولید داخل هم بسیار کم است.

وی افزود: در حال حاضر واگن‌سازی تهران با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کند در حالی که توانایی کار سه برابر را داریم.

وی درباره صادرات واگن به کشورهای خارجی گفت: کشورهای شیخ‌نشین حوزه خلیج فارس از آنجایی که کشورهای پولداری هستند به دنبال خرید از برندهای اروپایی هستند بنابراین بازار ما کشورهای آسیای میانه است هرچند که در حال حاضر کشورهایی مانند افغانستان مترو ندارند اما در حال رایزنی هستیم برای اجرای این پروژه‌ها سفارشات خود را به ایران بدهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا طرح لیزینگ و تامین مالی از این طریق در صنعت ریلی به اجرا نرسید،‌گفت: برای اینکه لیزینگ اجرا شود باید بانک‌ها پشتوانه این طرح باشند اما تاکنون بانک‌ها حتی یک ریال وام به فعالان صنعت ریلی نداده‌اند چراکه معتقدند این صنعت زودبازده نیست و نمی‌تواند برای بانک‌ها محلی برای سرمایه‌گذاری باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز