خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی پایانه صادارتی گل و گیاه کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۵۱

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای تجهیز، تکمیل و راه اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: به زودی پایانه صادراتی گل و گیاه در مساحت ۱.۵هکتار فضای باز و پنج هزار متر مربع گلخانه در تهران راه اندازی می‌شود.

غلامرضا تقوی پیش‌بینی کرد: با راه‌اندازی این پایانه صادراتی، صادرات گل و گیاه حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

وی افزود: فعالیت پایانه صادراتی گل و گیاه به رونق اقتصادی این محصول، کاهش ضایعات و کاهش قیمت گل های شاخه بریده کمک می‌کند.

تقوی با بیان این که سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات گل و گیاه کشور بوده است، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به نوسانات قیمت در داخل و محدودیت های گمرکی بخشی از فروش گل و گیاه کشور به عراق کاهش داشت، اما امیدورایم با برنامه ریزی های انجام شده، راه اندازی پایانه صادراتی و فعال شدن میز صادرات گل و گیاه، صادرات این محصول افزایش یابد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه در تهران و در احمد آباد مستوفی شهرستان اسلام شهر واقع شده که فاصله کمی با برخی از زیرساخت‌های ریلی و هوایی مانند فرودگاه امام خمینی (ره) دارد و این امر کمک می‌کند صادرات گل و گیاه با سرعت بیشتری انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز