خبرگزاری کار ایران

صادق نجفی خبرداد:

رصد روزانه عملکرد صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۰۱۲

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از رصد روزانه عملکرد صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی ایران با محوریت نظام مبادلات پیمانکاری  فرعی ISPX  اظهار کرد: امروز اتاق می تواند بهتر از گذشته برای نظام، دولت و کشور نقش آفرینی کند؛  البته در گذشته هم اعضای اتاق بازرگانی در روزهای سخت توانسته‌اند به خوبی ایفای نقش کنند. در شرایط فعلی کشور نیز اعضای اتاق بازرگانی با جان و مال خود در حال مبارزه هستند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمانی است که باید واقعیت ها گفته شود، تصریح کرد: اعضای اتاق بازرگانی در قانون نیز جایگاه ویژه ای دارد به همین جهت در تمام جلسه های تشکل ها حضور دارند و در جریان واقعیت های اقتصادی موجود هستند بنابراین به خوبی می‌توانند در رفع مشکلات تولید راهنمایی و مشاوره دهند.

نجفی به اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های صنعتی استانی اشاره و بیان کرد: حدود ۹۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که نزدیک به نیمی از صنایع کوچک و متوسط کشور را در خود جای داده است بیش از ۹۲ درصد از ۸۴ هزار واحد صنعتی کشور صنایع کوچک و متوسط است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: وضعیت صنایع کوچک سراسر کشور روزانه رصد می‌شود و گزارش عملکرد آنها در ثبت سفارش، بازگشایی واحدها و... در اختیار مسئولان دولتی قرار می‌گیرد.

نجفی افزود: تب کارآفرینی هر روز از سوی مدیران و مسئولان شرکت شهرک های صنعتی استانی بررسی می شود تا مشکلات صنایع کوچک و واحدهای صنعتی شناسایی شده و برای رفع آن راهکار مناسبی ارایه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: آخرین وضعیت آماری واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی از نظر آماری، میزان تولید، وضعیت اشتغال و... تا آخر تیرماه نهایی و ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح راستی آزمایی آماری در شهرک های صنعتی، تاکید کرد: تا کنون آمارهای مختلفی از وضعیت صنایع ارایه شده است اما اکنون قصد داریم تا آمار دقیقی از وضعیت فعالیت واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی ارایه کنیم.

مقیمی: ارتقاء توانمندی و پتانسیل اعضاء SPX با هدف حمایت از صنایع کوچک

فرشاد مقیمی معاون صنایع کوچک سازمان نیز در جلسه رونمایی از تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و اتاق بازرگانی ایران  با مروری بر مفاهیم و نظریات مرتبط با SPX  گفت: پیمانکاری فرعی صنعتی، به عنوان یکی از روشهای تأمین سفارش های تولیدی واحدهای صنعتی بزرگ از بیرون ویکی از سیاست های موفق توسعه صنایع کوچک و متوسط،در کشورهای با اقتصاد صنعتی، بوده است.

وی افزود: تسهیل ارتباطات کارفرمایان و پیمانکاران ومعرفی آنان به یکدیگر و همچنین ارتقاء توانمندی و پتانسیل اعضاء SPXاز ماموریت SPXها به شمار می رود که در این راستا سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران دنبال  تسهیل، تشویق و بسترسازی در راستای ایجاد پیوند مناسب و ساماندهی بین صنایع کوچک، متوسط وبزرگ و پشتیبانی از توسعه بازار و همکاری‌های فنی و اقتصادی بین صنایع کوچک کشور با سایر کشورهاو همچنین  ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه، انتقال و نفوذ فناوری های جدید از طریق تقویت و مشارکت با بخش غیر دولتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز