خبرگزاری کار ایران

گزارشی از بازار خودرو در روزهای اخیر؛

سایپا عرضه 100 هزار خودرو را در طرح ویژه آغاز کرد / ارائه 37 هزار دستگاه در طرح عید فطر به طور قطعی و پیش فروش از سوی ایران خودرو

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۱۶

بازار خودروی ایران که مدتی است دستخوش تلاطمات قرار گرفته است با اقدامات ویژه خودروسازان در عرضه و فروش خودرو با طرحهای ویژه و اخیر تا حد زیادی به آرامش رسید .

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای ساماندهی بازار خودروهای داخلی قول مساعد داد و خواستار مهار قیمت و برخورد با مقصران این امر در مدت زمان کوتاه شد.

بدیهی است که اعمال تحریم ها و خروج آمریکا از برجام از عوامل اصلی تلاطمات اخیر بازار خودروی کشور بود اما در این بین سودجویی برخی دلالان در عدم عرضه مدلهای خودرویی خود آتشی بر آتش بازار گرانیهای خودرویی افزود و این بازار را در کوتاه مدت کمی با چالش مواجه ساخت .

ایران خودرو 37 هزاردستگاه خودرو در طرح عید فطر فروخت

اما اقدامات شرکتهای خودروسازی باعث شد که حبابهای قیمتی شکسته شوند و عرضه مدلهای خودرو با طرحها ی ویژه آبی بر آتش تلاطمات اخیر بود .

این در حالی است که تعداد 12 هزارو 887 دستگاه خودرو به صورت پیش فروش و ۲۴ هزار دستگاه خودرو با فروش قطعی به مناسبت عید سعید فطر از سوی نمایندگی های ایران خودرو فروخته شد .

همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی ، آمار تولید تا پایان روز بیست و هفتم خرداد ماه توسط این خودرو ساز حدود 122 هزارو 869 دستگاه خودرو بوده است.

همچنین آمار فروش خودرو در گروه خودرو سازی ایران خودرو تا پایان روز بیست و هفتم 119 هزارو 180 دستگاه بوده است .

سایپا با عرضه 100 هزار دستگاه خودرو به بازار آمد

گروه خودروسازی سایپا نیز به مناسبت عید سعید فطر و در راستای افزایش رضایت مندی مشتریان اقدام به فروش فوری با قیمت قطعی محصولات از 20 خردادماه سال جاری کرد.

در این طرح فروش خودروهای آریو ، چانگان Cs35 و تیبا2 به صورت تحویل فوری و با قیمت قطعی آغاز شد و محصولات عرضه شده در این طرح با تخفیف ویژه و تسهیلات با بازپرداخت مناسب و بدون ضامن به فروش رسیدند.

طرح جدید فروش خودرو‌های شرکت سایپا نیز با هدف کاهش التهاب در بازار خودرو و قطع دست دلالان، از ساعت ۱۰ صبح 30 خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

گروه خودروسازی سایپا طرح فروش اینترنتی محصولات خود در این طرح به اجرا گذاشته که در آن محصولات این گروه به روش فروش فوری با قیمت قطعی، پیش‌فروش و فروش اعتباری در حال عرضه به بازار است .طرح فروش ویژه اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا با برنامه عرضه 100 هزار خودرو به بازار اجرا شد.

در این طرح، گروه سایپا برنامه عرضه هزار و 500 دستگاه خودرو سراتو را مطابق با برنامه‌های تولید و باهدف پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان و کاهش التهاب بازار به مرحله اجرا درآورده که در این طرح سعی شد با حذف واسطه‌های موجود، خودروها به‌طور مستقیم به‌دست مشتریان برسد که این محصولات در همان ساعات اولیه فروخته شد.

فروش خودروهای سراتوی عرضه شده در این طرح از ساعت 10 صبح 30 خرداد ماه و با مراجعه گسترده به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا، آغاز شد و بنابر تدابیر پیش‌بینی شده هر نفر منوط به این‌که طی شش ماه گذشته خریدی نداشته باشد، صرفاً یک‌بار امکان ثبت‌نام این خودروها را داشته است.

از زمان شروع طرح تا ساعت 15 عصرروز 30 خرداد ماه بیش از 5 میلیون و 200 هزار بازدید از سایت اینترنتی فروش خودروهای گروه سایپا صورت گرفت.

در این طرح خودروهای خانواده X100 شامل سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 151، خانواده X200 شامل تیبا بنزینی و دوگانه‌ سوز، تیبا 2 ، ساینا دستی و اتوماتیک، آریو، چانگان، سراتو، وانت دو کابین ریچ، خانواده برلیانس شامل H220، H230، H320، H330 و برلیانس کراس و همچنین محصولات خانواده وانت نیسان زامیاد با روش‌های متنوعی شامل فروش نقدی، اعتباری، فوری و پیش‌فروش با قیمت قطعی عرضه شد.

عرضه خوروهای شرکتهای خودروساز با هدف کاهش التهاب بازار و مبارزه با دلالان

مدیران این شرکتهای خودرو سازی اعلام کرده بودند که در راستای مبارزه با دلالان و واسطه های سودجو، به صورت گسترده نسبت به فروش محصولات خود اقدام خواهند کرد.

بر این اساس ایران خودرو،عرضه بیش از 100هزار دستگاه خودرو در روش های مختلف عرضه را در دستور کار خود قرار داد.

همچنین این شرکت خودرو سازی اعلام کرد که با عرضه مرتب و مداوم محصول به بازار، نیاز مشتریان را تامین خواهد کرد از خریداران خواسته بود که عجله ای برای خرید محصول از بازار آزاد نداشته باشند و دلیل برای نگرانی نیست .

نقش چشمگیر صنعت خودرو در اشتغال و رشد اقتصادی کشور

به نظر می رسد صنعت خودرو به عنوان دومین صنعت بزرگ کشور مورد هدف مستقیم تحریم های قرار گرفته است. این در حالی است که با تصمیم گیری های غیر کارشناسانه، صنعت خودرو در داخل نیز تحریم خواهد شد و این مسئله ضربه قابل توجهی به اشتغال زایی خواهد زد.

با توجه به اینکه صنعت خودرو اشتغال زایی قابل توجهی در جامعه دارد هرگونه آسیب و صدمه به صنعت خودرو؛ اثرات جبران ناپذیری بر سطح اشتغال کشور وارد می کند و صنعت خودرو به عنوان موتور محرکه صنایع اثرات خود را به صورت محسوس بربقیه صنایع خواهد گذاشت واز آنجا که این صنعت نقش موثری بر رشد اقتصادی کشور دارد ، کاهش تولید اثر زیادی بر جریان این رشد اقتصادی خواهد گذاشت.

متاسفانه عده‌ای که اکنون به عنوان «تحریم کنندگان داخلی» یاد می شوند سعی می‌کنند با اختلال در جریان تولید خودروسازان مانعی بر سر راه تولید این بنگاه‌ها باشند.

می توان اذعان کرد که خودروسازان زمانی می‌توانند بر اثرات این تحریم‌ها غلبه یابند که حمایت بیشتری از سوی داخل صورت گیرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز