خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد:

لزوم توجه به روش‎ها و سیستم‎های جدید در مدیریت یکپارچه دارایی‎های فیزیکی نفت

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۴۹

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از نهادینه سازی فرهنگ یکپارچگی دارایی های فیزیکی در تمام سطح صنعت نفت خبر داد و افزود: سیستم ها، روش ها و مکانیزم های جدید یکپارچگی دارایی ها باید مدنظر قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، علی کاردر در نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی، هدف از برگزاری این کنفرانس را نهادینه سازی فرهنگ یکپارچگی دارایی در تمام سطوح صنعت نفت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تاسیسات صنعت نفت با گذشت زمان با خطر خوردگی و فرسودگی رو به رو هستند، گفت: از بین رفتن دارایی هایی صنعت نفت به معنای آسیب دیدن سرمایه ملی است، از این رو باید از اصل یکپارچگی دارایی ها حمایت و اصول آن را به صورت استاندارد پیاده سازی کنیم.

کاردر افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، از این رو باید به کمک سیستم ها، روش ها و مکانیزم های جدید یکپارچگی دارایی ها را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در صنعت نفت ایران قیمت تمام شده در حوزه ساخت، تجهیزات و بهره برداری نسبت به بقیه جهان ارزان تر است، اظهار کرد: البته این ارزانی نباید سبب بی توجهی به حفظ دارایی ها شود چرا که این بی توجهی می تواند سبب از دست دادن منافع و آسیب به منابع انسانی شود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: هم اکنون در بخش ساحل و فراساحل ۴۰۰ میلیارد دلار دارایی موجود است که حساسیت نگهداری از این تاسیسات را افزایش می دهد.    

کاردر با تاکید بر اینکه در بخش کارفرمایی و پیمانکاری صنعت نفت باید سیاست هایی در راستای مراقبت از دارایی های فیزیکی اتخاذ شود، گفت: هم اکنون نفت در صدد واگذار کردن فعالیت های بهره برداری به بخش خصوصی است و در این میان کارفرما فقط نقش نظارت کننده را خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون مناقصات مربوط به واگذاری بهره برداری به بخش خصوصی در حال انجام است؛ پس از مناقصه و واگذاری باید مدیریت دارایی ها به صورت جدی تر دنبال شود.

کاردر ضمن تاکید بر اهمیت موضوع مدیریت دارایی ها، گفت: انتظار می رود این مسیر با همکاری شرکت های بخش خصوصی با قدرت بیشتری تداوم یابد.

معاون وزیر نفت توضیح داد: حفظ دارایی های فیزیکی بدون استفاده از نرم افزار مشکل است از این رو نرم افزارهای مربوط به این بخش باید به روز رسانی شود.

به گفته وی، یکپارچگی باید در کل سیستم (بخش تأمین کالا، اجرا و نظارت) پیاده سازی شود از این رو نیاز است که در حوزه های مختلف همزمان با دیگر سیستم ها توسعه حاصل شود تا بتوان به صورت مجموعه کامل یکپارچه شد.

کاردر افزود: در مجموع شرکت ملی نفت ایران در حوزه بهره برداری، مدیریت یکپارچه دارایی ها توسط بخش خصوصی و پیاده سازی های یکپارچه به عنوان بخش نرم افزاری تمرکز دارد و همواره در حوزه مالی و معنوی حامی بخش خصوصی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز