خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

خط دوم طرح انتقال آب غدیر به آبادان نیمه تیرماه افتتاح می‌شود/ افزایش رهاسازی از سدهای بالادست برای کاهش شوری آب

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۶۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در نیمه تیرماه امسال با افتتاح خط دوم پروژه آبرسانی از طرح غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی آب مردم این مناطق مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا جانباز" با اشاره به مشکل شوری آب شهرهای آبادان و خرمشهر، گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر و به تبع آن کاهش جریان آب رودخانه کارون موجب شده تا آب شور دریا وارد مسیر رودخانه شده و EC آب نیز افزایش پیدا کند که این امر مشکلاتی را برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر، روستاهای حاشیه منطقه و شهرهای اطراف شهرستان آبادان ایجاد کرده است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم منطقه به دلیل مشکلات ایجاد شده در بخش آب، گفت: مجموعه آبفا از سال گذشته با هدف افزایش آبگیری از طرح آبرسانی غدیر که آبی با کیفیت را در اختیار شهرهای آبادان و خرمشهر قرار خواهد داد، بخش بیشتر و سهم بیشتری را از طرح آبرسانی غدیر برای اختصاص به این مناطق هدف‌گذاری کرده‌ایم و خوشبختانه رکوردهای خوبی در این زمینه ثبت شده است.

افزایش 60 هزار مترمکعبی آب تحویلی به آبادان از طرح غدیر/ ایجاد سد فرعی برای ممانعت از پیشروی آب دریا به سمت رودخانه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور طرح‌های بلندمدت وزارت نیرو برای حل مشکل آب منطقه را بستن سد بر روی رودخانه‌های پایین دست دانست و افزود: در حال حاضر هم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) عملیات خاکریزی یک سد فرعی را در دستور کار قرار داده است تا از پیشروی آب شور به سمت رودخانه در زمان وقوع مد جلوگیری کنیم.

جانباز با اشاره به افزایش آب تحویلی به شهر آبادان، گفت: در طی روزهای اخیر حجم آب تحویلی به شهر آبادان از خط آبرسانی غدیر نیز از حدود 50 هزار مترمکعب به 110 هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رهاسازی بیشتر آب از سدهای بالادست در دستور کار گرفته است، تصریح کرد: با انجام این اقدامات امیدواریم که از امشب تغییراتی محسوسی در دبی و EC  آب منطقه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب روستاهای آبادان از طریق تصفیه‌خانه شهید کشکار تامین می‌شود، این مجموعه هم به دلیل EC بسیار بالای آب از مدار خارج شده است بدین منظور برای حل مشکل آب روستاهای آبادان در کوتاه مدت 25 تانکر برای آبرسانی به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح خط دوم طرح آبرسانی از خط غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر انشعابی از محل این طرح روانه تصفیه‌خانه شهید کشکار خواهد شد و روستاهای آبادان از آب شرب مناسب این پروژه بهره‌مند خواهند شد.

جانباز در پایان گفت: در نیمه تیرماه امسال با افزایش ظرفیت آبرسانی خط غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی مردم این مناطق مرتفع خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز