خبرگزاری کار ایران

پایتخت اندونزی تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۱۷۰

اندونزی قصد دارد پایتخت خود را به شهر دیگری منتقل کند. یکی از دلایل آن تراکم بالای جمعیتی این شهر و دلیل مهم دیگر خطر زیر آب رفتن آن است.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، اندونزی قصد دارد پایتخت خود را به دلیل تراکم بالای جمعیت جاکارتا و همینطور خطر به زیر آب رفتن، منتقل کند.

«بامبانگ بروجونگرو» وزیر توسعه ملی اندونزی طرحی را بر اساس پیشنهاد رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر انتقال پایتخت مطرح کرده است.

ایده انتقال پایتخت از زمان استقلال اندونزی از هلند در ۷۰ سال پیش مطرح شده بود که به دلیل سرعت بیش از پیش زیر آب رفتن این پایتخت ۱۰ میلیون نفره، جدی‌تر شده است.

بخشی از شهر تا سال ۲۰۵۰ ممکن است زیر آب برود و مطابق گزارشات بی بی سی قسمت شمالی جاکارتا طی ۱۰ سال قبل هشت فوت زیر آب رفته است.

همینطور بحث ازدحام شهر جاکارتا یکی از دلایل مشاجرات بحث انتقال پایتخت است که به گفته بروجونگرو، ترافیک سالانه شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه بر دوش این شهر می‌گذارد.

پیشنهادات مطرح شده حول این محور است که یک محدوده جدید در پایتخت برای مراکز دولتی خارج از شهر تعریف شود یا اینکه پایتخت را به یکی از جزایر دیگر منتقل کنند.

پایتخت جدید هنوز مشخص نشده است ولی احتمال می‌رود که «پالانگ کارایا» شهری در مرکز اندونزی به عنوان پیشنهاد اصلی مطرح شود چرا که از زمان اولین رئیس‌جمهوری اندونزی این شهر مورد علاقه ی سیاستمداران برای انتقال پایتخت بود و از لحاظ استراتژیکی قابل اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز