خبرگزاری کار ایران

هشدار انجمن قطعه‌سازان به انحصارگرایی در خودروسازها

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۹۵

انتظار از سازمان‌های نظارتی وجود دارد که بحث زنجیره تامین ورود کنند و مانع انحصارگرایی به بهانه‌های فنی شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری انجمن قطعه‌سازان بهنیا سخنگوی این انجمن با هشدار به انحصارگرایی در قطعه‌سازی گفت: در کشور 1500 شرکت قطعه‌سازی فعال هستند و نزدیک به 700 هزار نفر در این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند اما با توجه به شرایط پیش آمده و تحریم‌های بین المللی امروز وضعیت به گونه‌ای شده که نگرانی از انحصارگرایی وجود دارد.

وی ادامه داد: اینکه قطعه‌سازی سهام شرکت خودروسازی را خریداری کند اشکالی ندارد اما اینکه این اتفاق سبب شود که انحصارگرایی در تامین قطعات که اصطلاحا در این صنعت به آن واریانت می‌گویند شکل بگیرد برای ما جای نگرانی دارد.

بهنیا ادامه داد: نگرانی انجمن این است که یک قطعه‌ساز با انحصار در یک پکیج فنی خودروساز را مجبور کند که چند قطعه‌ساز را از زنجیره تامین حذف کند و باعث تعطیلی و بیکاری چند هزار نفر شود ما در هنگام واگذاری سهام خودروسازها به قطعه‌سازان یا سایر خریداران پیشنهاد کردیم که اول تجدید ارزیابی صورت بگیرد و سپس سهام‌ها واگذار شود اکنون این انتظار از سازمان‌های نظارتی وجود دارد که بحث زنجیره تامین ورود کنند و مانع انحصارگرایی به بهانه‌های فنی شوند. انجمن قطعه‌سازان آماده است تا در این خصوص به صورت کامل همکاری فنی و اطلاعاتی با دستگاه های ذیربط انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز