خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تشریح کرد:

آیا پالایشگاه‌ها مجبور به اورهال اجباری و زودهنگام می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۷۷

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: بحث بر سر این بود که اگر موضوع قرنطینه و کاهش مصرف فرآورده از جمله بنزین ادامه داشته باشد پالایشگاه‌ها مجبور می‌شوند، زودتر به اورهال بروند.

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به روال مصرف بنزین و امکان انبار سوخت در شرایط کنونی اظهار داشت: حدود یک هفته کمبود مصرف بنزین داشتیم که با بازگشت کارمندان به سر کار و باز شدن اماکن اداری و دفاتر مشکلی نیست و میزان تولید با افزایش دوباره تقاضا پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه به مردم اصرار می‌شود به جای حمل‌ونقل عمومی از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، مصرف بنزین صعودی شده است.

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه تاکید کرد: پالایشگاه‌ها سالانه 45 روز و بعضا تا 3 ماه و معمولا ماه‌های گرم سال تعطیل می‌کنند تا بازسازی و تعمیرات انجام دهند، بحث بر سر این بود که اگر موضوع قرنطینه و کاهش مصرف فرآورده از جمله بنزین ادامه داشته باشد پالایشگاه‌ها مجبور می‌شوند، زودتر به اورهال بروند.

وی یادآور شد: در روزهایی که پالایشگاه‌ها به اورهال می‌روند، کارکنان را مرخص می‌کنند، مسئله این بود که اگر کاهش مصرف ادامه پیدا کرده و بازار به ثبات نمی‌رسید اورهال جلوتر انجام می‌شد، یعنی تولید کم می‌شد که مشکلی برای انبار کردن پیش نیاید، اما اکنون با توجه به اینکه مردم به سرکار برگشته و مصرف بالا رفته، مشکلی نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر پالایشگاه‌ها تعطیل می‌شدند، با توجه به اینکه حمل‌ونقل عمومی، بین شهری، کامیون‌ها و کشتی‌ها از گازوئیل استفاده می‌کنند، به مشکل بر می‌خوردیم که این اتفاق فعلا نیفتاده است. 

وی درباره موضوع استفاده و احتمال اجبار به انبار میعانات گازی نیز در این شرایط بیان کرد: فقط ستاره خلیج فارس از میعانات استفاده می‌کند که طبق روال تولید دارد، خوراک بقیه پالایشگاه‌ها هم نفت‌خام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز