خبرگزاری کار ایران

در نامه به رییس اتاق بازرگانی مطرح شد؛

مخالفت اعضای کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی با سیاست‌های جدید ارزی

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۰۰۲

اعضای کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی در نامه‌ای به ریاست اتاق بازرگانی ایران اعلام کردند: این کمیسیون با واردات بدون انتقال ارز به شدت مخالف است و معتقد است که در شرایط فعلی واردات بدون انتقال ارز به سرعت نرخ ارز را در بازار افزایش داده و تاثیر آن در کالاهای مصرفی و سبد خانوار وحشتناک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، در نامه‌ای به ریاست این اتاق، در مورد سیاست‌های جدید ارزی پیشنهاداتی را مطرح کردند که در ادامه می‌خوانید:

در خصوص مسائل ارزی در نشست مشترک کمیسیون اقتصاد کلان به استحضار می‌رساند که این کمیسیون با واردات بدون انتقال ارز به شدت مخالف است و معتقد است که در شرایط فعلی واردات بدون انتقال ارز به سرعت نرخ ارز را در بازار افزایش داده و تاثیر آن در کالاهای مصرفی و سبد خانوار وحشتناک خواهد بود بنابراین این کمیسیون پیشنهاد می‌نماید:

یک: برای آن مقدار از کالاهای دپو شده در گمرک که شامل کالای اساسی می‌باشد چنانچه نیاز استفاده از واردات بدون انتقال ارز است فقط شامل کالاهای اساسی شامل جو، روغن، گندم، ذرت، کنجاله، برنج و لاستیک و ماشین آلات خط تولید در صورت نیاز باشد. امکان استفاده از ارز آزاد و واردات بدون انتقال ارز برای این کالاها فراهم گردد.

دو: در غیر از موارد ذکر شده در بند یک فقط واحدهای تولیدی بخش خصوصی واقعی مجاز باشند حداکثر معادل 50 هزار یورو در سال به منظور تامین قطعات یدکی و مواد اولیه ضروری از واردات بدون انتقال ارز استفاده نمایند.

سه: واردات بدون انتقال ارز فقط به صورت برات‌های دو و سه ساله برای مواد اولیه واحدهای تولیدی بخش خصوصی و کالاهای اساسی می‌تواند تصمیم صحیحی باشد.

چهار: در مواردی غیر از اینها اگر واردات بدون انتقال ارز آزاد گردد و برای تمام کالاهای مورد تایید وزارت صمت باشد یقینا قیمت ارز به شدت بالا رفته و به رغم عدم واردات کالاهای اساسی و مصرفی با نرخ بالا و ارز آزاد قیمت کالاها در بازار به سرعت بالاتر از نرخ ارز افزایش خواهد یافت.

پنج: کمیسیون بازار پول و سرمایه پیشنهاد می‌نماید اتاق بازرگانی به سرعت موضع خود را در خصوص واردات بدون انتقال ارز اعلام و با این روش مخالفت نماید.

بدیهی است پیشنهادات ارائه شده با نظر اکثریت اعضای کمیسیون مصوب گردیده و خواهشمند است ریاست محترم اتاق مصوبات کمیسیون را به بانک مرکزی و وزارت صمت ابلاغ نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز