خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار البرز خبر داد:

حذف کمک هزینه تحصیل فرزندان کارگران به تبع شرایط اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۴۷

چکیده: «در شرایطی که واحدهای تولیدی برای تامین هزینه آب و برق و مواد اولیه با مشکل جدی نقدینگی مواجه‌اند، کارفرمایان کمتری نسبت به رعایت این عرف جاری رغبت می‌کنند.»

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان البرز گفت: به دلیل تشدید مشکلات اقتصادی امسال برخلاف سالهای گذشته اغلب کارگران از دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی ویژه شروع سال تحصیلی محروم شده‌اند.

«علی اصلانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: برابر عرف واحدهای تولیدی بزرگ، هرسال در آستانه شروع سال تحصیلی جدید به کارگران صاحب اولاد یا محصل یک بسته حمایتی ویژه تعلق می‌گرفت.
وی گفت: محتوی این بسته شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای تامین نوشت افزار و سایر وسایل ضروری سال تحصیلی بود که بصورت عمومی یا برحسب معدل و مقطع تحصیلی میان فرزندان کارگران توزیع می‌شد.
این مقام کارگری ادامه داد: از آنجا که این کمک‌ها جزء حقوق و دستمزد کارگران نبوده و فاقد جنبه قانونی بود، در نتیجه نوسانات اقتصادی سال گذشته توزیع اینگونه کمک‌ها کمرنگ شده‌ است.
به گفته اصلانی، در شرایطی که واحدهای تولیدی برای تامین هزینه آب و برق و مواد اولیه با مشکل جدی نقدینگی مواجه‌اند، کارفرمایان کمتری نسبت به رعایت این عرف جاری رغبت می‌کنند.
وی بابیان ایکه در حال حاضر در تعداد کمی از کارگاه‌های دولتی به کاراگران صاحب اولاد در آستانه سال تحصیلی کمک می‌شود، گفت: اگر در گذشته این کمک‌ها بالغ بر ۳۰۰ تومان بود امروز ارزش ریالی آن به حدود ۶۰ هزار تومان سقوط کرده است.
وی گفت: در نتیجه این وضع باید انتظار داشته باشیم که در شروع سال تحصیلی جدید بر فشار مالی وارد بر خانواده‌های مزد بگیر بطور جدی افزوده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز