خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان طرح کرد:

ابهام در انتخابات شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۵۳

چکیده: ‌ «بسیاری از معلمانی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند حتی یک ریال سود دریافت نکرده‌اند. / جلسات انتخاب هیات مدیره این شرکت تعاونی در تابستان برگزار می‌شود در حالی که اکثریت معلمان در تابستان با مدارس در ارتباط نیستند تا از زمان برگزاری انتخابات مطلع شوند.»

یک فعال صنفی معلمان از عملکرد غیر شفاف و مبهم شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران از ابتدای تاسیس تا به امروز انتقاد کرد.

«مهدی بهلولی» در این باره به ایلنا گفت: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران از زمان تاسیس، عملکرد شفافی نداشته است به گونه‌ای که این شرکت و سایر نهادهای مالی آموزش و پرورش به حیاط خلوت مدیران ارشد و رده میانی این وزارتخانه تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به گزارش بازرس شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران تصریح کرد: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران در معرض سونامی بدهی‌ها قرار دارد. این شرکت که در نقاط مختلف استان تهران شعبه و فروشگاه دارد نهادی ورشکسته است که حتی از بازپرداخت وام‌هایش ناتوان است.

این فعال صنفی افزود: بازرس شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران در جلسه مجمع عمومی سال ۸۹ گزارش داد در حالی که شرکت در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ در یک فقره بیش از ۴ میلیارد تومان به نام معلمان وام گرفته، تنها ۱۸ میلیون تومان سود کرده است. حتی یک فروشگاه هم بیش از این مقدار سود می‌دهد. البته همین رقم تاسف آور نیز در گزارش بازرس این شرکت در سال ۹۰ تکذیب شد.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از معلمانی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند حتی یک ریال سود دریافت نکرده‌اند. آیا چنین عملکردی به سوء مدیریت مدیران باز می‌گردد یا مساله فرا‌تر از این حرف هاست؟ در هر حالت، این فرهنگیان هستند که زیان می‌بینند و کسی هم پاسخگو نیست.

به گفتهٔ آقای بهلولی، عملکرد ضعیف نهادهای مالی آموزش و پرورش همچون شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران و صندوق ذخیره فرهنگیان به عدم نظارت فرهنگیان بر آن‌ها باز می‌گردد.

این فعال صنفی معلمان با انتقاد از عدم امکان ورود فرهنگیان مستقل به هیات مدیره این نهادهای مالی گفت: آن دسته از مدیران آموزش و پرورش که بعضا بازنشسته شده اند و در هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران حضور دارند هنگام برگزاری جلسات مجمع عمومی به صورت اتوبوسی آدم می‌آورند تا رای گیری به سودشان تمام شود.

وی ادامه داد: از دانش آموزان تا سرایداران مدارس را هر کدام با ۳ یا ۴ دفترچه به جلسه مجمع عمومی می‌آورند تا به سود آن‌ها رای دهند. بدین ترتیب ۲۰۰ نفری که به صورت اتوبوسی به مجمع عمومی آورده می‌شوند با ۶۰۰ الی ۷۰۰ رایی که دارند انتخابات هیات مدیره را مهندسی می‌کنند.

وی با عجیب خواندن نحوه رای گیری در انتخاب هیات مدیره این شرکت تعاونی گفت: هر یک از اعضا می‌تواند علاوه بر رای دادن با دفترچه خود با ۳ دفترچه دیگر نیز رای دهد.

بهلولی تصریح کرد: همچنین جلسات انتخاب هیات مدیره این شرکت تعاونی در تابستان برگزار می‌شود در حالی که اکثریت معلمان در تابستان با مدارس در ارتباط نیستند تا از زمان برگزاری انتخابات مطلع شوند.

این فعال صنفی معلمان در پایان اظهار داشت: اگر دولت جدید ادعا دارد می‌خواهد برای فرهنگیان کار کند باید در ابتدا به اصلاح وضعیت نهادهای مالی آموزش و پرورش بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز