خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان:

آمار بیکاری لرستان با مشاهدات مردم هم‌خوان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۱

چکیده: «بسیاری از کارگران لرستانی در هشت سال گذشته شغل خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی از آنان به ناچار برای تامین مخارج زندگی خود به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند.»

یک فعال کارگری در استان لرستان معتقد است نرخ بیکاری رسمی این استان که در تابستان سال ‌جاری ۱۴/۷ درصد اعلام شده است، با آنچه مردم استان مشاهده می‌کنند متفاوت است.

«محمد گودرزی»، دبیر خانه کارگر بروجرد در این باره به ایلنا گفت: طبق آمار مراجع دولتی نرخ بیکاری در استان لرستان در سال۹۱ به میزان ۱۲/۲درصد بوده که نسبت به سال جاری ۲/۵ درصد افزایش یافته است اما آنچه مردم لرستان از واقعیت بیکاری در پیرامون‌شان حس می‌کنند با آمارهای رسمی متفاوت است.

گودرزی با بیان اینکه در طول هشت سال عمر دولت آقای احمدی‌نژاد، هیچ زمینه‌ای برای کاهش نرخ بیکاری استان صورت نگرفته است، افزود: تنها عاملی که سبب اشتغال جوانان این استان شد حادثه طبیعی زلزله در سال ۸۵ بود که موجب بکار گیری تعداد زیادی از جوانان جویای کار در ساخت بسیاری از پروژه‌های عمرانی شد.

دبیر خانه کارگر بروجرد در ادامه با ذکر مشاهدات‌اش از افزایش چند برابری بیکاری در استان لرستان گفت: خیابان‌های شهر بروجرد از کارگرانی پر شده است که هر کدام زمانی در واحدهای تولیدی و خدماتی کار می‌کردند و امروز به نحوی شغلشان را از دست داده و به جمعیت بیکاران افزوده شده‌اند.

این فعال کارگری با تأکید بر اینکه افزوده شدن کارگران به صف بیکاران نشان‌دهنده ناتوانی دولت قبل در حفظ اشتغال موجود بوده است، عنوان کرد: بسیاری از کارگران لرستانی در هشت سال گذشته شغل خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی از آنان به ناچار برای تامین مخارج زندگی خود به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند.

وی همچنین بابیان اینکه عمده اشتغال ایجاد شده مربوط به فعالیت‌های عمرانی بوده است، گفت: فعالیت عمرانی یک کار موقت است و بنابراین مشاغلی که ایجاد شده‌اند، همانند مسکن مهر نیز پایدار نیستند.

دبیر خانه کارگر بروجرد در خاتمه گفت: با وجود افزایش مشکلات واحد‌های تولیدی در استان که به تعطیلی و یا تعدیل گسترده نیروی کار انجامیده است، ارائه آمار غیر واقعی دردی را دوا نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز