خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

بیش از ۳۵ درصد از اشتغال قزوین در اختیار کارگران مهاجر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۱۲

چکیده: «قزوین طی دو سال گذشته در حوزه انجام تعهدات خود در حوزه اشتغال توانسته جزو استان‌های بر‌تر کشور باشد.»

استاندار قزوین گفت: ۳۵ تا ۳۶ درصد از اشتغال این استان هم اکنون در اختیار نیروهای کار غیربومی و مهاجر قرار دارد.

به گزارش دریافتی ایلنا، «احمد عجم» پنجشنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: این رقم نشان گر مهاجر پذیر بودن قزوین و در اختیار گرفتن بخش قابل توجهی از اشتغال این استان توسط مهاجرین از سایر استان‌هاست.

ویبا اشاره به اینکه باوجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی طی سالیان اخیر اشتغال خوب و قابل توجهی در این استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است.

عجم یادآور شد: قزوین طی دو سال گذشته در حوزه انجام تعهدات خود در حوزه اشتغال توانسته جزو استان‌های بر‌تر کشور باشد.

این مسوول، توجه به طرح‌های مربوط به بنگاه‌های زودبازه اقتصادی را برای ایجاد اشتغال در این استان از جمله سیاست‌های مورد توجه دانست و گفت: قزوین در بخش طرح‌های بنگاه‌های زودبازه با ۴دهم درصد در بین استان‌های کشور کمترین انحراف را داشته است.

مقام عالی اجرایی قزوین، حفظ اشتغال موجود را از اولویت‌های مهم این استان برشمرد و افزود: بر همین اساس با وجود مشکلات زیاد برای تقویت واحدهای تولیدی و رفع معضلات آن‌ها تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و در همین راستا شاهد انسجام، تعامل و همفکری مناسبی بین بخش خصوصی با دولتی در این استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اتخاذ و پیگیری تحقق سیاست‌های توسعه‌ای از جمله ایجاد اشتغال در قزوین، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب بخش کشاورزی در این استان کم آبی یکی از مشکلات مربوط به این حوزه است که رفع آن می‌تواند به توسعه این بخش و ایجاد فرصت‌های شغلی زیاد منجر شود.

استاندار قزوین با اشاره به تحصیل ۱۴۰ هزار دانشجو در این استان، از این مساله به عنوان یکی از ظرفیت‌های قزوین در حوزه علم و دانش یاد کرد و اظهار داشت: برای پیوند حوزه تحقیق و پژوهش با صنعت در این استان تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا بتوان از طرح‌های مبتکرانه و اختراعات حمایت لازم را صورت آورد.

عجم همچنین به سایر ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید با حل مشکلات پیش روی بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های اقتصادی خود برای رونق استان و کشور ایجاد فرصت‌های شغلی بهره ببریم.

این مسوول در ادامه با تشریح نقش مهارت در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در جامعه و با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده ماهر کمتر دچار بیکاری می‌شوند، خواستار توسعه مهارت آموزی و توجه به این مهم از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان متولی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شد و افزود: ارایه مهارت به افراد موجب پیوند بین حوزه عملی و نظری آموزش می‌شود.

استاندار قزوین، توسعه فرهنگ تعاون را نیز یکی از سیاست‌های مورد پیگیری در این استان بویژه در بخش کشاورزی خواند و یاد آورشد: در بخش اشتغال همه دستگاه‌ها باید مسوولیت بپذیرند چرا که در این حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه تنها متولی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز