خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان؛

ادامه رکود فعالیت واحدهای بحران زده همدان / دولت به وعده‌هایش هنوز عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۹۸

در استان همدان هنوز شاهد رونق واحدهای تولیدی نیستیم که به نحوی دچار مشکلات تولید هستند و وعده‌های دولت در خصوص ایجاد فضای کسب وکار و رفع موانع تولید هنوز عملیاتی نشده است.

دبیر خانه کارگر همدان از رکود بازار کار در واحدهای تولیدی، صنعتی این استان خبر داد و گفت: هنوز سیاست‌های دولت یازدهم بر رفع موانع تولید واشتغال عملیاتی نشده است.

«چنگیز اصلانی» با بیان اینکه بعد از گذشت حدود یکسال از آغاز فعالیت دولت یازدهم هنوز تعداد زیادی از واحد‌ها به دلیل ناتوانی اقتصادی فعالیت رقابتی ندارند، در خصوص دلایل این رکود به ایلنا گفت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی که در دولت‌های گذشته به علت مشکلات تأمین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، مالیات سنگین، قوانین و بخشنامه‌های غیرکار‌شناسی دستگاه‌های اجرایی، فعالیت تولیدی آنان دچار رکود شده وتعطیل شده‌اند با آغاز فعالیت دولت جدید انتظار داشتند، سریعا به مشکلات آنان رسیدگی شود.

به گفته وی در استان همدان هنوز شاهد رونق واحدهای تولیدی که به نحوی دچار مشکلات تولید شده‌اند، نیستیم و وعده‌های دولت در خصوص ایجاد فضای کسب وکار ورفع موانع تولید هنوزعملیاتی نشده است.

این فعال کارگری همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات واحد‌های تولیدی که گریبان گیر کارگران است تاخیر در پرداخت حقوق است به طوری که کمتر واحد تولیدی پیدا می‌شود که کارگران آن حقوق معوقه نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه تعویق وتاخیر در پرداخت حقوق کارگران در واحد‌های تولیدی استان همدان در بین کارفرمایان بسیار دیده می‌شود، اظهار داشت: ۲۳۸ هزار کارگر بیمه شده این استان هنوز امنیت شغلی ندارند و آنان نمی‌توانند برای تامین زندگی خود تصمیم قاطعانه‌ای داشته باشند.

او با بیان اینکه استان همدان با وجود آنکه سرشار از استعداد در زمینه توسعه کار آفرینی و اشتغال زایی است اما از این استعداد‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و نرخ بیکاری آن تا حد زیادی نسبت به قبل تغییری نکرده است.

او در ادامه گفت: این موضوع باعثشده امروز شاهد ورشکستگی تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی و غیر صنعتی در استان همدان باشیم و رکود بازار کار در استان همچنان رونق دارد.

دبیر خانه کارگر همدان در بخش پایانی سخنان خود به روند ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان را کند ارزیابی کرد وگفت: بحثاشتغال در کشور ما امری جدی است اما آمار نشان می‌دهد روند تولید اشتغال مولد و پایدار روند کندی را طی می‌کند و ما باید در برنامه ریزی در این زمینه تجدیدنظر جدی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز