خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نانوایان همدان؛

کارگران خباز همدان توان پرداخت اضافه قیمت مسکن مهر را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۳۰۶

هر کارگر خباز متقاضی مسکن مهر باید برای تحویل واحد مسکونی خود در طر مسکن مهر از ۶ تا ۸ میلیون تومان اضافی / ای نتیجه ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها وافزایش نرخ مصالح ساختمانی است به حساب تعاونی واریز کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نانوایان همدان خواستار حمایت دولت به کارگران خبازی که در همدان قدرت پرداخت افزایش قیمت مسکن مهر را ندارند شد.

«سلطانی» دلایل افزایش قیمت در پروژه‌های مسکن مهر را افزایش قیمت مصالح ساختمانی عنوان کرد و به ایلنا گفت: این در حالی است که بنیه مالی اعضای تعاونی‌های مسکن مهر کارگران خباز همدان بسیار ضعیف است و توان پرداخت مبالغ بیشتری را ندارند.

او با بیان اینکه کارگران خباز قریب به ۳ سال است که از افزایش دستمزد برابر با ماده ۴۱ قانون کار محروم شده‌اند، افزود: این وضعیت باعثشده است تا زندگی خانواده‌های کارگران خباز در فشار ناشی از بالا بودن هزینه‌های یک زندگی معمولی وهمچنین پرداخت اقساط مسکن مهر با دشواری‌هایی مواجه شود.

او با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکن مهر مربوط به کارگران خبازهمدان ۲۹ دستگاه است که هم اکنون ۹۸ درصد رشد فیزیکی دارد، گفت: هر متقاضی برای تحویل واحد مسکونی خود بر اساس متراژ باید به ازای هر متر مربع ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند که توان پرداخت ان را ندارند.

به گفته وی این واحد‌ها در متراژ‌های ۶۴ متری، ۷۷ متری و ۸۰ متری ساخته شده‌اند که باید هر کارگر متقاضی از ۶ تا ۸ میلیون پول اضافی که نتیجه ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها وافزایش نرخ مصالح ساختمانی است به حساب تعاونی واریز کند.

ساطانی در این زمینه اضافه کرد: قیمت تمام شده هر متر مربع از این واحد‌ها بیش از رقمی است که دولت به انبوه سازان ابلاغ کرده است.

این فعال کارگری همچنین خواستار شد: در طول آغاز بکار ساخت وساز این واحد‌ها از سال ۸۹ سه پیمانکار از اتحادیه مبالغ کلانی پول گرفته‌اند اما کاری انجام نداده‌اند.

او گفت: میزان طلب تعاونی مسکن مهر خبازان از این سه پیمانکار حدود ۳۲۰ میلیون تومان است که هم اکنون از طرق مراجع قانونی پیگری بازگرداندن این مبلغ به صندوق تعاونی هستیم.

وی در خاتمه سخنان خود با تاکید بر اینکه در اجرای مسکن مهر در همدان باید طوری عمل شود که مردم راضی باشند، از دولت خواست خود، کارگران را در جهت خانه دار شدن کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز