خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با ایلنا:

۹۰ درصد جامعه کارگری کشور زیرخط فقر زندگی می‌کنند / ۱۰ درصد نزدیک خط

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۳۲

«خروج از رکود تورمی کنونی شاید از خارج شدن از تحریم‌های سازمان ملل سخت‌تر باشد. / درخواست ما از دولت استمرار توزیع سبد کالا برای کارگران است.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: هم اکنون معیشت ۹۰ درصد جامعه کارگری کشور زیرخط فقر بوده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز با خط فقر فاصله چندانی ندارند.

«علیرضا محجوب» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج با بیان مطالب فوق، اظهار داشت: شرایط معیشت کارگران در کشور نگران کننده‌ است و با هیچ منطقی نمی توان وضعیت امروز جامعه کارگری را توجیه کرد.هزینه‌های زندگی کارگران بیشتر از درآمد‌هایشان شده است و در عین حال تقاضا برای نیروی کار نیز کاهش یافتهکه این وضعیت جامعه کارگری را در فقر بیشتری فرو می برد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال گذشته شاهد شدید‌ترین رکود تورمی بودیم و در دولت جدید نیز هرچند وخامت حال اقتصاد بیمار کشور کمی بهتر شده، اما با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

محجوب با تاکید بر اینکه تورم باید مهار شود تا دولت بتواند برنامه‌های اقتصادی اش را پیاده کند، تصریح کرد:درخواست ما از دولت استمرار توزیع سبد کالا برای کارگران است و انتظار داریم دولت هرچه زود‌تر این کار را شروع کند.

وی گفت: رکود اقتصاد مربوط به یک دولت نیست و این رکود از سال ۷۲ آغاز و در سال ۷۴ تاکنون شدت گرفته است.

دبیرکل خانه کارگر ایران، رکود تورمی را بیماری مهلک اقتصاد کشور خواند و و با اظهار امیدواری از اینکه دولت یازدهم برای برون رفت از این وضعیت قدم‌های موثری بردارد، خاطرنشان کرد: وزیراقتصاد وعده‌های خوش بینانه‌ای در این ارتباط داده که امیدواریم این وعده‌ها سبب خروج کشور از وضعیت مهلک امروزی شود.

وی افزود:خروج از رکود تورمی کنونی شاید از خارج شدن از تحریم‌های سازمان ملل سخت‌تر باشدو دولت باید تمامی تلاش خود برای خروج از این وضعیت انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که وظیفه مجلس در این ارتباط چیست؟ ادامه داد:قفل و کلید‌ها همه در دست مجلس است.مجلس دولت را وارد پروژه‌های متعدد عمرانی کرده و فکر می‌کند این اقدام منجر به توسعه می شود در صورتی که هیچ کمکی به دولت برای مهار رکود تورمی نکرده‌ایم.

محجوب از کاهش ۱۳ درصدی بودجه دولت برای سال جاری خبرداد و اظهار داشت: دولت تلاش خود برای کاهش رکود تورمی اتجام داده، اما مجلس همراهی‌های لازم را در این خصوص نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز