خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی‌های کشور:

افزایش هزینه نانوایی‌ها سلامت نان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۳۹

«افزایش هزینه‌های جاری نانوایی‌ها، نانوایان را به سمت کاهش مصرف مخمر و استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز سوق داده است.»

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی‌های کشور از تهدید سلامت نان بدلیل افزایش هزینه نانوایی ها خبر داد و گفت: علت اصلی این امر عدم افزایش نرخ نان و فشار متعاقب گرانی نان به نانوایی هاست چرا که مخمر کیلویی ۲۰ هزار تومان شده و برای واحد خبازی هزینه هر روزه این مبلغ صرفه اقتصادی ندارد.

«علی یزدانی» در این باره به خبرنگار ایلنا در اصفهان گفت: افزایش هزینه‌های نانوایی‌ها نانوایان را به کاهش مصرف مخمر سوق داده است اظهار داشت: افزایش هزینه‌های جاری نانوایی‌ها، نانوایان را به سمت کاهش مصرف مخمر و استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز سوق داده است.که این مساله باعثتهدید سلامت نان می‌شود.

این فعال صنفی افزود: خبازی‌هایی که در گذشته میزان مصرف مخمر آن‌ها ۲۰ کیلوگرم بوده اکنون به زیر پنج کیلوگرم رسیده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی‌های کشور همچنین از ثابت ماندن دستمزد کارگران نانوا در دو سال اخیر با وجود «تورم کمر شکن و غیر قابل انکار» انتقاد کرد و گفت: بر خلاف سایر کارگران کشور که طی دو سال اخیر ۲۵ درصد افزایش یافته، دولت تا زمان گران شدن نان اجازه افزایش مزد کارگران نانوا را نمی دهد و این وضعیت باعثفقیرتر شدن کارگران نانوا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز