خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر سمنان:

رکود بازار کار امنیت شغلی کارگران را تضعیف کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۳۴

«بعد از گذشت حدود یکسال از فعالیت دولت آقای روحانی هنوز تغییری در روند رکود ی بازار کار واحد‌های صنعتی استان سمنان مشاهده نشده است.»

دبیر خانه کارگر سمنان از کود بازار کار واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد گفت: دولت تدبیر امید که مدعی ترمیم ساختار اشتباه اقتصادی دولت قبلی است هنوز در این راه به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است.

«حبیب الله محقق» در این باره به ایلنا گفت:بعد از گذشت حدود یکسال از فعالیت دولت آقای روحانی هنوز تغییری در روند رکود ی بازار کار واحد‌های صنعتی استان سمنان مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین دغدغه واحد‌های صنعتی است افزود: استان سمنان با بیش از دو هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ با بیکاری گسترده روبروست و بزرگ‌ترین شهرک های صنعتی‌ این استان همانند شهرک صنعتی شرق شهرسمنان، مهدیشهر و… تنها حدود هزار و ۳۰۰ واحد درآن فعالیت محدودی دارند و همین مساله باعثشده امنیت شغلی کارگران این واحدهای صنعتی با خطر جدی مواجه شود.

او گفت: در وضعیت فعلی اقتصادی که تعداد زیادی از کارگران از تامین مایحتاج روزانه خود و خانواده‌هایشان بر نمی‌آیند دولت به فکر چاره اندیشی نیست.

محقق در ادامه اظهار داشت:مشکلات سرمایه در گردش سرمایه گذاران، تعرفه حامل‌های انرژی و تعرفه‌های مالیاتی از جمله مشکلات پیش روی صنعتگران مستقر در شهرک و نواحی صنعتی سمنان است.

این فعال حقوق صنفی کارگران استان سمنان، به روند طولانی دریافت مواد اولیه در واحدهای تولیدی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: رکود بازار و عدم فروش محصولات باعثضعف واحدهای صنعتی شده است که باید با برنامه ریزی صحیح و سریع نسبت به حل این مشکل و راهکارهای برون رفت از آن اقدام کرد.

این فعال کارگری در ادامه یاد آور شد: عمده واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقرند، صنایع کوچک به شمار می‌روند و متعلق به بخش خصوصی هستند؛ اما در سال‌های اخیر، متاسفانه توجه کافی به واحدهای صنعتی کوچک صورت نگرفته و به مرور با مشکلاتی که در رابطه با ورود کالاهای رقیب و رقابت با شرکت‌های بزرگ، دچار مشکل شده‌اند.

دبیر خانه کارگر سمنان در خاتمه گفت: در شرایط فعلی رکود بازار کار، کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی به ناچاربرای تامین هزینه‌های جاری زندگی، شرایط کار در این کارگا‌ها را تحمل می‌کنند و در این زمینه دولت باید از این گروه از کارگران حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز