خبرگزاری کار ایران

کمال اطهاری:

اعزام نیروی کار به خارج از کشور وظیفه وزارت کار نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۵۴

وظیفه وزارت کار مهارت آموزی به نیروی کار و سامان دهی آن است و در اساس نامه این وزارت خانه، اعزام نیروی کار به خارج از کشور به عنوان وظیفه تعریف نشده است.

یک کار‌شناس اقتصادی توسعه و کار در واکنش به اظهار نظر معاون وزیر کار مبنی بر اعزام نیروی کار ماهر به خارج گفت: وظیفه وزارت کار اعزام نیروی کار به خارج نیست.

«کمال اطهاری» در گفت‌وگو با ایلنا، با یادآوری وظایف قانونی وزارت کار خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت کار مهارت آموزی به نیروی کار و ساماندهی آن است و در اساس نامه این وزارت خانه، اعزام نیروی کار به خارج از کشور به عنوان وظیفه تعریف نشده است.

اظهار نظر این کار‌شناس اقتصادی در واکنش به اظهارات «محمد تقی حسینی» معاون اشتغال و قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل است که در دیدار با سفیر و مدیر بخش مهاجرت سفارت استرالیا در ایران گفته است این وزارتخانه ماموریت دارد تا با ساز و کاری مناسب و برنامه ریزی هدفمند نسبت به اعزام نیروی کار ماهر اقدام نماید.

اطهاری افزود: معاون وزیر کار باید منظور خود از عبارات بیان شده را توضیح دهد. در حال حاضر وظیفه وزارت کار باید آمادگی نیروی کار برای اقتصاد دانش بنیان باشد و آینده توسعه پایدار و اشتغال مناسب نیروی کار داخلی در گروی اجرای صحیح این وظیفه است.

این کار‌شناس اقتصادی با اشاره به تجریه کشورهای دیگر توضیح داد در کشوری مثل چین صنایع بزرگ را دولت مدیریت می‌کنند و مازاد نیروی کار را در بخش خصوصی به کار می‌گیرند.

وی افزود در چین سعی می‌کنند به نیروی کار خود آموزش‌های جدید بدهند و برای این کار از چینیهای مقیم خارج از چین نیز استفاده می‌کنند.

اطهاری خاطر نشان کرد حتی اگر از منظر ساماندهی نیروی کار ماهری که قصد مهاجرت از ایران را دارند نیز به مسئله نگاه کنیم، این وظیفه برعهده وزارت کار نیست.

وی با بیان آثار منفی اقتصادی مهاجرت نیروی کار ماهر و تحصیل کرده گفت: سالانه ۱۲ میلیون دلار در نتیجه مهاجرت نیروی کار ماهر به اقتصاد ایران ضرر وارد می‌شود که اگر سیاست تسهیل خروج نیروی کار ماهر دنبال شود این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

اطهاری در پایان تاکید کرد اقتصاد کشور در حال گذار به اقتصاد دانش بنیان است و وزارت کار نیز در همین راستا باید از سرمایه‌های فکری و معنوی در جهت توسعه پایدار کشور محافظت کند نه اینکه شرایط را برای خروج آن‌ها تسهیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز