خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

گوشت که کالای لوکس شد در سفره کارگران فقط نان باقی مانده بود / درخواست بازبینی مزد ۹۳

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۰۴

«اصلی ترین کالای سبد غذایی کارگران در شرایط اقتصادی فعلی نان است چرا که گوشت قرمز یا سفید و سایر مواد خوراکی این چنینی در سالیان گذشته به کالاهایی لوکس برای کارگران تبدیل شده‌اند.»

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با یادآوری خلف وعده دولت برای جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی و نان از محل درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، گفت «شورای تعیین مزد وارد عمل شود و مزد امسال کارگران را متناسب با افزایش هزینه ها تصحیح کند.»

«رحمت‌الله پورموسی» در این باره به ایلنا گفت: اصلی ترین کالای سبد غذایی کارگران در شرایط اقتصادی فعلی نان است چرا که گوشت قرمز یا سفید، میوه و سایر مواد خوراکی این چنینی در سالیان گذشته به کالاهایی لوکس برای کارگران تبدیل شده‌اند.

او افزود: در شرایطی که کارگران باید دو یا سه شیفت کار کنند تا از پس هزینه های مواد خوراکی لوکس برآیند، دولت نان را به عنوان غذای پایه خانواده کارگری تا ۳۰ درصد گران کرده است.

پورموسی در ادامه تاکید کرد: این افزایش قیمت به مشکلات اقتصادی و معیشتی کارگران که ناچارند با حداقل مزد ۶۰۹ هزار تومانی، معیشت خانواده‌های خود را تامین کنند دامن می‌زند.

این فعال کارگری تصریح کرد: عمده مصرف کارگران نان است و افزایش قیمت نان به افزایش فشار اقتصادی بر کارگران منجر خواهد شد و شرکای اجتماعی کار اعم از دولت و کارفرمایان حق ندارند نسبت به تحمیل فقر به جامعه کارگری بی‌تفاوت باشند.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی در پایان با اشاره به آغاز جلسات مقدماتی تعیین مزد سال آینده از امروز(سه شنبه ۱۱ آذر)، گفت: جبران افزایش حامل های انرژی و افزایش قیمت نان از محل درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها از وعده های دولت بود ولی این اتفاق در عمل به وقوع نپیوست بنابراین تنها راه کار کارگران این است که با محاسبات منطقی و دقیق، نمایندگان دولت و کارفرمایان در شورای عالی کار را مجاب کنند مزد امسال را متناسب با افزایش هزینه‌ها تصحیح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز