خبرگزاری کار ایران

یک تولیدکننده خبر داد:

داعش صادرات ۱۰۰ میلیون متر کاشی ایرانی را مختل کرده است / نگرانی از ادامه رکود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۱۴

«مدیر عامل یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کاشی و سرامیک کشور با اظهار نگرانی از ادامه رکود شدید بازار این محصولات نسبت به افت شدید تولید کارخانه‌ها و بیکاری ده‌ها هزار کارگر شاغل در این صنعت هشدار داد.»

یک تولیدکننده کاشی و سرامیک با اشاره به صدور ۱۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک ایران به بازارهای منطقه از جمله شمال عراق پیش از حضور نیروهای داعش در منطقه گفت: اکنون روند صادرات به این کشور مختل شده و صادرات به کشورهای آسیای میانه با توجه به تعرفه‌های گمرکی بازارهای هدف و مشکلات حمل و نقل ریلی و کرایه بالای حمل جاده‌ای برای صادرکنندگان ایرانی مقرون به صرفه نیست و ما عملاً قدرت رقابت در آن کشور‌ها را نخواهیم داشت.

مدیر عامل یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کاشی و سرامیک کشور در گفتگو با ایلنا، با اظهار نگرانی از ادامه رکود شدید بازار این محصولات نسبت به افت شدید تولید کارخانه‌ها و بیکاری ده‌ها هزار کارگر شاغل در این صنعت هشدار داد.

او که مدیر کارخانه‌ای در جنوب تهران است، میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور را سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد تولیدات کارخانه‌های داخلی به بازار مصرف داخلی عرضه می‌شود و برای ۵۰ درصد باقی هم بابد تدابیری اتخاذ شود از جمله اینکه در پی بازارهای جدید صادراتی باشیم.

وی گفت: اکنون به دلیل رکود بی‌سابقه ساخت و ساز در کشور و مشکلات پیش روی صادرات، ۳۰۰ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک – به میزان یک سال مصرف کشور - درانبار‌ها دپو شده و به همین جهت انجمن صنفی تولیدکنندگان این صنف تصمیم به کاهش ۳۰ درصدی تولید درکارخانه‌های تولید کاشی وسرامیک گرفته تا از احتمال توقف خط تولید در واحدهای تولیدی جلوگیری کرده و بحران فعلی کارخانه‌ها پایان پذیرد.

این تولیدکننده به آثار نامطلوب این رکود نیز اشاره کرد و گفت: برخی شرکت‌ها برای پرداخت هزینه‌های جاری خود مجبور شده‌اند محصولات تولیدی خود را بعضاً زیر قیمت تمام شده بفروشند و یا با کاهش میزان تولید با بخشی از پرسنل خود تسویه حساب کنند.

او با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در قبال این صنعت به هنگام بروز بحران‌ها گفت: اکنون بیشتر واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف و از جمله کارخانه‌های کاشی و سرامیک با مشکل کمبود نقدینگی مواجه‌اند. اگر مسئولان انتظار دارند صنایع، پیشگام در تحقق سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی باشند، باید درشرایط مختلف به ویژه مقاطعی که کارخانه‌ها با مشکلات روبرو می‌شوند، کارآفرینان را مورد حمایت جدی قرار داده و دستشان را بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز