خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران آبادان، خرمشهر و اروندرود:

برای تشویق سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، از حقوق کارگران کاسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۷۰

«برای ترغیب سرمایه‌داران به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، کارگران شاغل در این مناطق از عمده مواد حمایتی قانون کار همانند بیمه بیکاری، حقوق عیدی و پاداش، مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور و… محروم‌اند.»

یک فعال کارگری در آبادان با اشاره به رقم پایه دستمزد کارگران در سال ۹۳، اجرای این مصوبه را تامین کننده معاش کارگران بویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ندانست.

«مصطفی نظری» نماینده محوری کانون شورای اسلامی کار شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اروندرود در این باره به ایلنا گفت: برای ترغیب سرمایه‌داران به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، کارگران شاغل در این مناطق از عمده مواد حمایتی قانون کار همانند بیمه بیکاری، حقوق عیدی و پاداش، مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور و… محروم‌اند.

او با بیان اینکه مبنای محاسبه و پرداخت مزد کارگران شاغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مصوبه مزدی شورای عالی کار است، افزود: از آنجایی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حداقل هزینه‌های یک زندگی معمولی نسبت به سایر مناطق کشور گرانتر‌ است، حقوق کارگران شاغل در این مناطق برای گذران یک زندگی معمولی کافی نیست.

نظری در تشریح وضعیت اقتصادی و مزدی کارگران شاغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اضافه کرد: به عنوان نمونه قیمت اقلام مصرفی و غیر مصرفی در برخی مناطق جنوبی کشور همانند آبادان به دلیل تبلیغات اخیر دولتی برای گسترش مناطق آزاد تجاری اروند رود، بسیار افزایش یافته است.

او گفت: استهلاک زندگی در مناطق جنوبی کشور به نسبت سایر مناطق بسیار بالاست به همین دلیل این کارگران از دولت انتظار داشتند مصوبه مزدی را به تصویب می‌رساندند که بتواند بخشی از مشکلات کارگران بویژه در مناطق جنوبی کشور را بهبود بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز