خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری علل تعطیلی پنجشنبه‌های البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۶

نیمه دوم سال به علت بازگشایی مدارس، سردی و وارونگی هوا، آلودگی هوا در کلانشهر کرج افزایش می‌یابد، از این رو تداوم اجرای این طرح نیز ضروری به نظر می‌رسید.

ایلنا: کاوه حدادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در جلسه شورای برنامه ریزی به تبیین علل تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان استان پرداخت و گفت: طبق ارزیابی و بررسی‌های شورای عالی ترافیک، محیط زیست و سازمان هوا‌شناسی استان با تعطیلی پنج شنبه ادارات در ۶ ماهه اول سال ۹۲ شاهد کاهش آلودگی هوا بوده‌ایم.

وی با مقایسه موردی تأثیر اجرای این طرح، افزود: در ۶ ماهه اول سال ۹۲ و ۶ ماهه اول سال ۹۱ تعطیلی پنج شنبه‌ها کاهش آلودگی هوا در روزهای پایانی هفته را در پی داشته است.

حدادپور با اشاره به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال تصریح کرد: نیمه دوم سال به علت بازگشایی مدارس، سردی و وارونگی هوا، آلودگی هوا در کلانشهر کرج افزایش می‌یابد از این رو تداوم اجرای این طرح نیز ضروری به نظر می‌رسید.

این مسئول همچنین با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۹۱ تنها ۳ درصد روز پاک داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: طبق نظر هوا‌شناسی استان در مهر ماه سال ۹۱ اصلاً روز پاک نداشته‌ایم.

وی اظهار کرد: کاهش هزینه‌ها، افزایش سفرهای برون شهری که به تبع آن کاهش سفرهای درون شهری را به همراه داشته از دیگر عوامل تداوم طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز است.

گفتنی است، در این جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با ۲۰ رای موافق و یک رای مخالف و اکثریت آرا به ادامه تعطیلی پنج شنبه‌ها رای دادند.

شایان ذکر است تداوم اجرای این طرح نیز تغییری در ساعت کاری کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز