خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

اطلاعات کاملی در خصوص واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل استان البرز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۲

شاخصه‌های رشد و توسعه کشور در مقایسه با سایر کشورها در درجه پایین‌تری قرار دارند. / رویکرد دولت یازدهم در تقویت و افزایش تحرک بخش تولید امیدوار کننده است.

ایلنا: عمده مشکلات واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، معوقات بانکی واحدهای فعال و تحریم هاست که باعثافزایش قیمت مواد اولیه برای تولید شده است.

به گزارش ایلنا در کرج، رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان این مطلب در در ششمین جلسه کارگروه تولید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان افزود: متاسفانه اطلاعات کاملی درخصوص واحدهای نیمه فعال و تعطیل نداریم و نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها هستیم.

مسیح رجبی با اشاره به مطالبات به حق فعالان اقتصادی بخش خصوصی اعلام کرد: شاخصه‌های رشد و توسعه کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها در درجه پایین تری قرار دارند به عنوان مثال رتبه کسب و کار کشور ما در مقایسه با سایر کشور‌ها که فاقد امکانات و پتانسیل‌های ما هستند بسیار پایین‌تر قرار دارد.

وی تاکید کرد: ما در حالیکه حدود یک درصد جمعیت و یک درصد از مساحت دنیا را داریم، متاسفانه رشد تولید ناخالص کشورکمتر از یک درصد است و یا اینکه صادرات محصولات تولیدی و درآمد سرانه مردم ما نسبت به سرانه جهانی بسیار کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد امیدوارکننده دولت یازدهم در بخش تولید بر این الزام تاکید می‌نماید که همه عوامل موثر در این حوزه باید با درک شرایط کنونی که متوجه اقتصاد ملی ما بوده، فارغ از هرگونه تک روی‌ها و اقدامات غیر سازنده به اصل موضوع که‌‌ همان تقویت و تحرک افزایی بخش تولید است کمک نمایند.

شایان ذکر است، در ادامه جلسه مصوب گردید با توجه به انتزاع استان البرز از استان تهران و مشکلات عنوان شده درخصوص عدم استقرار شرکت گاز استان البرز و گستره وسیع حوزه فعالیت شرکت گاز استان تهران و عدم ارائه خدمات مطلوب به استان البرز، ضمن موافقت با استقرار شرکت گاز استان البرز، مقرر شد موضوع در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و پیگیری لازم از طریق شرکت ملی گاز ایران و سایر مراجع ذیربط تا حصول نتیجه نهایی به عمل آید.

همچنین درخصوص کلینیک صنعت با توجه به مذاکرات انجام گرفته و اختلاف نظرهای کار‌شناسی مقرر شد کمیته تخصصی مرکب از اتاق بازرگانی خانه صنعت و معدن شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به دبیری کمیسیون صنعت و معدن اتاق تشکیل تا ضمن بررسی بیشتر، پیشنهاد دقیق و کار‌شناسی جهت طرح مجدد در کارگروه تولید شورای گفتگو ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز