خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری البرز خبر داد:

راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی بافت های فرسوده در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۱

بازسازی بافت های فرسوده از پروژه محوری به فرآیند محوری تبدیل شود. / نوسازی بافت های فرسوده شهری اهتمام جدی مسئولان را می طلبد.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی بافتهای فرسوده در سطح این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، کاوه حدادپور با بیان این مطلب در همایش اهمیت احیاء نوسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و لزوم آموزش در استان البرز افزود: امروزه دفاتر خدمات نوسازی محلی نقش ویژه ای در نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده ایفا می کنند.

وی اظهار داشت: احیاء و بازسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی از جمله طرح های ضروری است که باید با سرعت بیشتری در سطح استان اجرایی شود.

این مسئول تاکید کرد: با رویکرد تعاملی و بر پایه خرد جمعی باید نگاه خود را در بازسازی بافت های فرسوده از پروژه محوری به فرآیند محوری تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: استفاده از اعتبارات و ساز و کارها تعریف و در قانون بودجه سال جاری دیده شده که باید از این ظرفیت ها برای بهسازی بافت های فرسوده استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: به فعالیت های خود در امر نوسازی بافت های فرسوده شتاب بدهیم در عین حالی که نباید فعالیت هایمان با شتابزدگی انجام گیرد، زیرا در آن صورت ممکن است حاصل کار از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

حدادپور گفت: به منظور آشنایی ساکنان بافت های فرسوده از روند و چگونگی نوسازی واحدهای مسکونی خود بایستی با ساکنان محلات بافت های فرسوده شهرهای مختلف استان نشست هایی برگزار شود تا اعتماد لازم میان مردم و مسئولان برقرار شود.

حدادپور در عین حال بر آموزش مدیران عمران و به سازی تاکید کرد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر مدیران شهری با امر نوسازی بافت های فرسوده و آنها باید کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار شده و این امر بیش از پیش مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد.

حدادپور در ادامه با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده نیازمند اهتمام جدی مسئولان است، افزود: اهمیت نوسازی بافت های فرسوده به حدی حائز اهمیت است که ممکن است در زمان وقوع حوادثغیرمترقبه نظیر؛ زلزله، سیل، آتش سوزی و… با مسائل و مشکلات متعددی در حوزه افزایش تلفات جانی، مسدود شدن راه ها در جهت امداد رسانی به مردم شویم.

وی گفت: در این راستا برنامه ریزی علمی و راهبردی به منظور احیاء و بازسازی بافت های فرسوده می تواند گامی بسیار مؤثر در جهت انتظام بخشی در حوزه مدیریت شهری به شمار رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز