خبرگزاری کار ایران

به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز:

یادواره سردار شهید میررضی در کرج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۶

شهید میر رضی انسانی شجاع و وارسته و متدین و خداترس و خداباور و جسور و بصیر و فهیم و سینه چاک برای دفاع از امام و ولایت بود.

ایلنا: یادواره سردار شهید سید حسین میررضی به عنوان " میر لشگر " حضرت سید الشهداء(ع) در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کرج، در این مراسم سرهنگ پاسدار نادر ادیبی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: شهید میر رضی یکی از فرماندهان مخلص و باتقوای لشگر ده و استان البرز بود که می تواند الگوی خوبی برای جوانان استان البرز باشد.

ادیبی با بیان این مطلب که شهید میر رضی در ظهر عاشورای سال ۱۳۳۷ متولد و در جریان عملیات کربلای ۵ در دیماه سال ۱۳۶۵ در کنار دریاچه ماهی و سه راه شهادت به خیل یاران شهیدش پیوست افزود: هدف از اجرای اینگونه مراسم شناساندن این الگوهای صبر و مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی به نسل فعلی است و امیدواریم جوانان ما که از بهترین اقشار این جامعه هستند با تحقیق و پژوهش زوایای زندگی این شهداء را بررسی و مورد مطالعه قرار دهند و ما به عنوان خادمین شهداء آماده هرگونه راهنمائی و ارائه اسناد و مدارک مربوط به شهداء به علاقمندان و محققان هستیم.

در ادامه مراسم سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سرتیپ پاسدار اسدا… ناصح فرمانده تیپ نبی اکرم(ص) در دوران دفاع مقدس که هر دو از همرزمان این شهید بودند طی سخنانی در جمع حاضرین به تشریح خصوصیات اخلاقی و سیره فرماندهی این شهید پرداختند.

سردار فضلی در جمع حاضرین در مراسم گفت: شهید میر رضی انسانی شجاع و وارسته و متدین و خداترس و خداباور و جسور و بصیر و فهیم و سینه چاک برای دفاع از امام و ولایت بود. عالم به آینده بود برای ثبت وقایع دفاع مقدس ایشان معتقد بودند که خوب است کاتب هایی داشته باشیم و وقایع راثبت کنند ما مدیون این نگاه عالمانه و رفیع این شهید بزرگوار هستیم.

همچنین سردار ناصح از همرزمان شهید طی سخنانی گفت: یکی از ویژگی های بسیار ممتاز این شهید رشادت و شهامت ایشان بود آدم های انگشت شماری بودند که مثل ایشان با جسارت و شجاعت برخورد میکردند در برخورد با هر کسی که لازم بود. دخالتی در مسائل سیاسی نم یکرد ولی حساس بود که آن هم به خاطر حفظ انقلاب بود.

گفتنی ست برپایی نمایشگاه ادوات سبک توسط رزمندگان لشگر ده حضرت سید الشهداء(ع) کرج و همچنین رونمائی از سرود دفاع مقدس استان البرز با عنوان حماسه البرز و رونمائی از هفت عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس و پخش فیلم مستند داستانی شهید میر رضی، رونمایی از تمبر شهید، تجلیل از خانواده معظم سردار شهید میر رضی و نمایش تئاتر از سایر برنامه های این یادواره بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز