خبرگزاری کار ایران

توضیح شرکت مهندسی ارتباطات پیام مشرق درباره یک خبر

کد خبر : ۱۱۰۰۵۲

در پی درج خبری با تیتر «نرم افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها به زودی در سطح کشور به‌کار گرفته می‌شود»، روابط عمومی شرکت مهندسی ارتباطات پیام مشرق با ارسال مطلبی به خبرگزاری ایلنا، به توضیح درباره این خبر پرداخت.

ایلنا: در پی درج خبری با تیتر «نرم افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها به زودی در سطح کشور به‌کار گرفته می‌شود»، روابط عمومی شرکت مهندسی ارتباطات پیام مشرق با ارسال مطلبی به خبرگزاری ایلنا، به توضیح درباره این خبر پرداخت.

به گزارش ایلنا، متن این جوابیه به شرح زیر است:

پیرو مصاحبهٔ مورخ ۷/۷ / ۱۳۹۲ کار‌شناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان البرز(سرکار خانم لیلا علیشاهی) با خبرگزاری ایلنا در رابطه با نرم افزار آزمایشی مدیریت کتابخانه‌های استان البرز و مقایسه قابلیت‌های آن با نرم افزار نیکای پیام مشرق که در حال حاضر نرم افزار اصلی کتابخانه‌های نهاد است، این شرکت برای روشن شدن اذهان عمومی موارد ذیل را اعلام می‌دارد:

۱ - نرم افزار آزمایشی استان البرز، نرم افزاری مقدماتی است که فقط ۱۸ الی ۲۰ کتابخانهٔ نهاد در استان البرز را، آن هم درچند عملیات مقدماتی کتابخانه‌ای، پوشش می‌دهد. حال آنکه نرم افزار نیکای شرکت پیام مشرق که در حال حاضر نرم افزار اصلی کتابخانه‌های نهاد بشمار می‌رود، ۱۲۰۰ کتابخانه را در تمام فعالیتهای کتابخانه‌ای، تحت پوشش خود دارد و مقایسه این دو نرم افزار، قیاس مع الفارق است. چنین مقایسه‌ای تنها بدلیل کم اطلاعی مصاحبه شونده از چگونگی انجام تراکنش‌ها در نرم افزار‌های کتابخانه‌ای است.

۲ - تعداد ۴۲۶ قابلیت موجود درنرم افزار پیام مشرق توسط کار‌شناسان کتابداری و فناوری اطلاعات نهاد تایید و طی صورتجلسه مورخ ۶/۱۰ / ۱۳۹۰ اعلام شده است. حال سؤال اینجاست که چند درصد از این قابلیت‌ها در این نرم افزار آزمایشی وجود دارد؟ و توسط چه کسانی این قابلیت‌ها تایید شده است؟ و چگونه مصاحبه شونده قابلیتهای نرم افزار آزمایشی را بیشتر دانسته است؟! چنین اظهار نظری تنها بدلیل کم اطلاعی مصاحبه شونده از قابلیت‌ها و امکانات نرم افزاری این شرکت است. لذا جهت اطلاع ایشان و سایر کتابداران نهاد، این شرکت اقدام به انتشار این قابلیت‌ها، در سایت خود و در بخش دانلود، نموده است.

۳ - ایشان نرم افزاری که فقط دو ماه از عمر آزمایشی آن می‌گذرد و توسط تعداد اندکی از کتابداران البرز استفاده و فقط توسط طراحان آن، تایید شده است را با نرم افزاری که نسخه‌های مختلف آن بیش از یک دهه است مورد استفاده میلیون‌ها کاربر قرار گرفته و مورد تایید هزاران کتابدار و صد‌ها هزار کاربر عادی قرار دارد، مقایسه نموده است. واضح است که چنین مقایسه‌ای، مقایسهٔ فیل با فنجان هست!

۴ - همانطورکه نهاد در سایت خود و در جوابیه مورخ ۷/۷ / ۱۳۹۲ اعلام نموده و ایشان نیز در مصاحبهٔ خود بدان اعتراف دارند، جایگزینی نرم افزار در زمان کنونی مطرح نیست. بنظر می‌رسد که عنوان کردن چنین مسائلی آن هم در رسانه‌ها فقط حرکتی روانی علیه این شرکت است.

۵ - همانطور که در مصاحبه ایشان آمده است «نرم افزار پیام مشرق با گذشت یک سال از اجرای آن، در ماه‌های اخیر با مشکلات فراوان… مواجه شده است» که تنها نکته صحیح در این مصاحبه می‌باشد. اما آنچه که در این مصاحبه بدان اشاره نشده، دلیل این کاهش کیفیت است. این کاهش کیفیت بدلیل پشتیبانی ضعیف کار‌شناسان فنی نهاد از نرم افزار این شرکت می‌باشد. بنظر می‌رسد که این کار‌شناسان هیچگونه تعصبی نسبت به نرم افزار این شرکت که با صرف هزینه‌های سنگین در سراسر کشور پیاده شده است، نداشته و در عوض سعی در توسعه نرم افزار آزمایشی خود دارند. آن‌ها پشتیبانی مناسبی از این نرم افزار ارائه نداده و به این شرکت هم اجازهٔ پشتیبانی از محصول تولیدی خود را نمی‌دهند.

روابط عمومی شرکت مهندسی ارتباطات پیام مشرق

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز