خبرگزاری کار ایران

به همت جهاد دانشگاهی استان البرز:

سلسله نشست‌های «من، دیگری، معنا» در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۹۱

«آگاه نمودن دانشجویان برای دستیابی به قدرت تحلیل در عرصه‌های عرفانی» و «ایدئولوژی و نگاه نافذ داشتن به عمق معنای زندگی» از جمله اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

ایلنا: سلسله نشست‌های «من، دیگری، معنا» ویژه تحلیل و تبیین «پدیده‌های نوظهور معنوی» با هدف تبیین این پدیده‌ها و علل گرایش برخی از جوانان به این جریانات، از سوی اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، جمشید ندافی، مدیر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی این واحد، در خصوص ضرورت اجرای این نشست‌ها گفت: با توجه به اینکه بنیاد‌ها و رسانه‌های غربی از طریق ترویج و حمایت از پدیده‌های نوظهور معنوی برای تأثیرگذاری بر روی افکار و عقاید انسان شرقی به خصوص افراد فرهیخته و دانشجویان و دانش پژوهان ایرانی درصدد این هستند تا از راه‌های گوناگون جوانان ما را از هویت فرهنگی و دینی خود بیگانه و تهی سازند لازم است نشست‌های روشنگرانه‌ای برای تبیین خاستگاه جریانات معنوی رقیب، آشنایی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی برگزار شود.

ندافی خاطر نشان کرد: «آگاه نمودن دانشجویان برای دستیابی به قدرت تحلیل در عرصه‌های عرفانی» و «ایدئولوژی و نگاه نافذ داشتن به عمق معنای زندگی» از جمله اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

وی ادامه داد: این نشست‌ها با هدایت فکری و سخنرانی دکتر رسول رسولی‌پور عضو هیأت علمی گروه دین و فلسفهٔ دانشگاه خوارزمی و دارای دانشنامه دکتری تخصصی در رشتهٔ فلسفهٔ زبان دین و استاد مدعو در دانشگاه نتردام ایالات ایندیانا در کشور آمریکا و همچنین با مدیریت فکری، طراحی و تبادل نظر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز، ارائه و اجرا خواهد شد.

مدیر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز در پایان با اشاره به زمان برگزاری این نشست‌ها گفت: اولین جلسهٔ سلسله نشست‌های تحلیل پدیده‌های نوظهور معنوی، روز سه شنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۲:۲۰ الی ۱۳:۳۰ در سالن شماره یک دانشکده علوم دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد و این جلسات به مدت ۱۲ جلسه تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت و شرکت برای عموم آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز