خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان البرز:

سند محیط‌زیست استان البرز در حال تهیه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۴

احصاء پتانسیل های استان در شرایط فعلی مستلزم تدوین سند آمایش سرزمین است. / ساماندهی صنایع نوین در استان ضرورتی انکارناپذیر است.

ایلنا: مدیرکل محیط زیست استان البرز بر ضروت تکمیل هر چه سریع‌تر سند آمایش سرزمین استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حسن پسندیده در کارگروه آلودگی هوا که با حضور معصومه ابتکار برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت استان البرز درحوزه محیط زیست، آلودگی هوا، حمل ونقل عمومی و… بر ضرورت تدوین سند آمایش سرزمین استان تأکید کرد و اظهار داشت: استان البرز از جمله استان‌های تازه تأسیس کشور است که روند شتابان و رو به توسعه‌ای را داشته است.

وی افزود: احصاء پتانسیل‌های استان در شرایط فعلی مستلزم تدوین سند آمایش سرزمین است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر در فاز جمع‌آوری اطلاعات این سند هستیم و تا به اکنون نیز تنها ۴۵ درصد از اطلاعات مذکور به دست آمده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز یادآور شد: استان البرز از حیثوجود امکانات صنعتی، توریستی، گردشگری و… ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که با تدوین این سند می‌توان به نحو مطلوبی آن را مدیریت کرد.

حسن پسندیده در ادامه با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ صنایع آلاینده در استان البرز مستقر است، به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ساماندهی صنایع نوین اشاره کرد و گفت: ساماندهی صنایع نوین در استان ضرورتی انکار ناپذیر است و باید به عنوان یکی از اولویت‌های صنعتی استان در دستورکار قرار گیرد.

پسندیده در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند محیط زیست از جمله برنامه‌های پنجم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: هماهنگونه که در برنامه پنجم توسعه نیز تدوین سند محیط زیست در استان‌ها به تصویب رسیده است کلید آن در استان البرز از سال ۹۰ زده شد و با طرح در شورای برنامه ریزی استان دنبال می‌شود.

تحلیل و بررسی طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهرکرج، وضعیت حمل و نقل عمومی استان و نقش آن در آلودگی هوا و پیشنهاداتی به منظور رفع آلودگی هوا از دیگر محورهای این کارگروه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز