خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز:

آغاز آزمایشی سرشماری کشاورزی از ۲۷ مهر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۰۲

بر اساس این طرح نه تنها واحدهای تولیدی بزرگ کشاورزی و دامداری بلکه فعالیت های کشاورزی که توسط خانوارها به شیوه سنتی و گاه در وسعت کوچک انجام می شود نیز در این طرح جای می گیرد.

ایلنا: مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز از آغاز طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی از ۲۷ مهر لغایت ۲۹ آبان ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، ابراهیم کردلو با اعلام این خبر افزود: سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان منبعی بسیار مهم در زمینه تهیه داده های ساختاری بخش کشاورزی محسوب می شود و نقش محوری و پایه ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی هر کشور ایفا می کند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات ستاد آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی استان در ادامه، به تشریح فرایند آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی پرداخت و گفت: روش اصلی جمع آوری آمار کشاورزی مصاحبه مأموران آموزش دیده با بهره برداران کشاورزی است و به این منظور خانوارها، بهره برداران کشاورزی و دامپروری، شرکت های رسمی و مؤسسات عمومی دارای فعالیت کشاورزی با فهرست برداری از اماکن و اظهارات معتمدین و مطلعین محلی مورد شناسایی قرار می گیرند، سپس برای هر بهره بردار یک یا چند پرسشنامه ازطریق پرسش و پاسخ تکمیل می شود.

وی افزود: اطلاعات جمع آوری شده در قالب گزارش های آماری در اختیار برنامه ریزان، مدیران جامعه، پژوهشگران و علاقمندان قرار می گیرد.

کردلو در ادامه با اشاره به اینکه طرح آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در کل کشور از ۲۷ مهر الی ۲۹ آبان ماه برگزار می شود، گفت: اجرای این طرح برای نخستین بار با استفاده از رایانه قابل حمل صفحه نمایش لمسی(Tablet) و بدون استفاده از کاغذ انجام می شود.

وی افزود: استفاده از تبلت به جای پرسشنامه کاغذی به عنوان یک نواوری مهم محسوب می شود و اطلاعات جمع آوری شده با دقت بیشتری همراه خواهد بود.

این مسئول تهیه چارچوب آماری برای آمارگیری های نمونه ای، تولید اطلاعات ساختاری در سطوح جغرافیایی کوچک با قابلیت ارائه در طبقه بندی های مختلف، فراهم کردن داده هایی که به عنوان محک را از جمله اهداف این سرشماری برشمرد.

وی افزود: بر اساس این طرح نه تنها واحدهای تولیدی بزرگ کشاورزی و دامداری بلکه فعالیت های کشاورزی که توسط خانوارها به شیوه سنتی و گاه در وسعت کوچک انجام می شود نیز در این طرح جای می گیرد.

لازم بذکر است دومین آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در کل کشور(یک دهستان و در هر استان) و ۵ شهر از تاریخ ۲۷ مهر الی ۲۹ آبان سال ۹۲ انجام می شود؛ اولین طرح آزمایشی آن در سال ۹۱ انجام شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز