خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری البرز:

" ائمه جمعه و جماعات " در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها پیش قدم شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۰۸

چنانچه بتوانیم در صنعت ساختمان از اقلام صنعتی و فناوری های نوین صعنت ساختمان استفاده کنیم می توانیم سرعت، قیمت و کیفیت ساخت و سازها را رقم بزنیم.

ایلنا: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری البرز استفاده از فناوری نوین در ساخت و ساز‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنعتی برای تحقق اهداف صنعت ساختمان در کشور عنوان کرد و گفت: چنانچه بتوانیم در صنعت ساختمان از اقلام صنعتی و فناوری‌های نوین صعنت ساختمان استفاده کنیم می‌توانیم سرعت، قیمت و کیفیت ساخت و ساز‌ها را رقم بزنیم.

به گزارش ایلنا در کرج، مجید سریزدی با بیان این مطلب در همایش بررسی آئین نامه جدید ۲۸۰۰ زلزله که با حضور مسئولان و مهندسان استان در مجتمع فرهنگی میلاد برگزار شد، افزود: سبک سازی ساختمان از مباحثمهمی است که امروزه مدنظر طراحان و آئین نامه‌های مختلف طراحی قرار گرفته است که در این مسیر به مصرف بهینه مصالح ساختمانی کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: باید به سمتی در صنعتی سازی ساختمان پیش رفت که بتوان علاوه بر مصرف بهینه مصالح ساختمانی، استحکام بنای ساختمان‌ها را نیز مدنظر داشت و برای آن‌ها برنامه ریزی کرد.

این مسئول در این خصوص تصریح کرد: باید زمینه تولید مصالح صنعتی استاندارد و طراحی و اجرای ساختمان‌ها با استفاده از روش‌های نوین، میان دست اندرکاران صنعت ساختمان نهادینه شود. در این راستا با افزایش تولید مصالح نوین ساختمانی هزینه‌های اضافی و قیمت تمام شده آن هم کاهش می‌یابد بنابراین هرچه استفاده از این نوع مصالح رواج بیشتری یابد تولیدکنندگان نیز برای تولید انبوه ترغیب شده و در نتیجه قیمت محصول کاهش پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری البرز ضرورت استفاده از پتانسیل فرهنگی در خصوص فرهنگ سازی در خصوص مقاوم سازی ساختمان را از طریق ائمه جمعه یادآور شد گفت: نظام مهندسی استان باید از پتانسیل ائمه جمعه و جماعات در فرهنگ سازی و نهادینه شدن امر مقاوم سازی و سبک سازی در ساخت و سازهای شهری و روستایی استفاده کند.

وی در ادمه تاکید کرد: نظام مهندسی استان با رویکرد فرهنگی در فعالیت‌های خود می‌تواند علاوه بر تاکید بر رعایت اصول فنی در ساخت و ساز‌ها، با همکاری ائمه جمعه و بسیج عامه مردم را به رعایت ساخت و سازهای استاندارد و مقاوم سازی آن‌ها ترغیب و تشویق کنند.

سریزدی در ادامه سخنان خود بر رعایت آئین نامه ۲۸۰۰ تاکید کرد و یادآور شد: تمامی ساختمان‌های جدید الحداثو اخیر الحداثباید با رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ مقاوم سازی در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله تحت نظارت سازمان مهندسین ساختمان را بیش از پیش مدنظر قرار دهد.

به گفته این مسئول بسیاری از ساخت و سازهای صورت گرفته در حواشی شهر‌ها به ویژه مناطق روستایی فاقد استحکام بنای لازم هستند که باید با رعایت اصول فنی و مهندسی نسبت به فرهنگ سازی در میان آنان و آشنایی با خطرات ناشی از وقوع حوادثو بلایای طبیعی از روند روبه رشد آن جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان لبراز خاطر نشان کرد: جهت کاهش اثراثناشی از بلایای طبیعی(زلزله) لزوم آموزش همگانی اجتناب ناپذیر است و در این راستا هر البرزی باید یک مهندس باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز