خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

پتانسیل بالای استان البرز، تعامل صنعت و دانشگاه را فرا می‌خواند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۴

استان البرز با دارا بودن ۲۸ مرکز دانشگاهی - پژوهشی و ۱۲۰ هزار دانشجو یکی از استان‌های توانمند و مساعد شکوفایی و خلاقیت در کشور به شمار می‌رود. / پژوهشکده مواد و انرژی " متولی تعامل صنعت و دانشگاه " در استان البرز شود.

ایلنا: استاندار البرز با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی مختلف در استان تصریح کرد: جای جای خاک البرز تشنه نوآوری و توسعه تکنولوژی است.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدطاهر طاهری در مراسم جشن دانش آموختگان پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان این مطلب گفت: استان البرز با دارا بودن ۲۸ مرکز دانشگاهی - پژوهشی و ۱۲۰ هزار دانشجو یکی از استان‌های توانمند و مساعد شکوفایی و خلاقیت در کشور به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که البرز قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود گفت: وجود ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی، ۳۰۰ واحد صنعتی، استقرار ۵/۳ درصد صنایع کل کشور در کنار واحدهای تولیدی و صادراتی عظیم کشاورزی این استان را از سایر استان‌های دیگر متمایز کرده است.

استاندار البرز یادآور شد: تمامی این ظرفیت‌ها حاکی از آن است که جای جای خاک البرز تشنه نوآوری، بهبود فرآیندهای تولیدی و توسعه تکنولوژی است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: هر کسی که آرمان توسعه اقتصاد دانش بنیان و بالندگی استان را در سر می‌پروراند باید در جهت پیشبرد تعامل این دو جنبه ممتاز البرز یعنی ظرفیت‌های دانشی و پتانسیل‌های اقتصادی، اندیشه و تلاش نماید.

طاهری بیان کرد: استانداری البرز در صدد است با تکیه بر خرد جمعی و روحیه مشارکت جویی نخبگان و شایستگان این استان ظرفیت‌های بالقوه، هم افزایی بین عاملین و عالمین اقتصاد را شناسایی و از آن در جهت رفاه عمومی مردم، عمران استان و توسعه متوازن استفاده کند.

استاندار البرز در ادامه بیان کرد: من از همکاران در استانداری می‌خواهم با ایجاد ارتباط سازمان یافته و تنگاتنگ با کل مؤسسات آموزشی و پژوهشی استان، به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که بستر استفاده از یافته‌های علمی و اندوخته‌های تجربی این اندیشگاه‌های ارزشمند استانمان در جهت توسعه هوشمندانه اقتصاد استان در تمام جنبه‌ها فراهم شود.

وی افزود: آگاهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از نیازهای صنعت، تجارت و کشاورزی در استان نیز کمک می‌کند این نهادهای علمی با نگاهی عملگرایانه به آموزش و پژوهش بپردازند، از تجاری سازی مطالعات خود مطمئن شوند و محصول تلاش آن‌ها به شکل فن آوری در جامعه بروز نماید.

استاندار البرز گفت: اگر ما برای آینده برنامه ریزی و تحقیقات لازم را نداشته باشیم اگر پیش بینی‌ها را نکنیم آینده پژوهی در محافل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مجامع دانشگاهی ما مورد غفلت قرار می‌گیرد و برخلاف اهداف ترسیم شده در چشم انداز توسعه کشور از جامعه علمی دنیا و منطقه عقب می‌مانیم.

طاهری تصریح کرد: در این راستا انتظار از پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پژوهشگاه‌های کشور است که جایگاه استراتژیک خود را در سطح ملی به خوبی درک کرده و در عمل نیز با ارتباط صنعت، دولت و حضور موفق در جشنواره‌ها آن را به اثبات رسانده است.

وی افزود: جا دارد نهاد تعامل صنعت و دانشگاه با مشارکت کلیه دستگاه‌ها و شخصیت‌های ذینفع و ذیربط از کلیه بخش‌ها در استانداری با تولیت اولیه همین پژوهشگاه شکل بگیرد که از بزرگ‌ترین و پرافتخار‌ترین مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی استان است.

وی افزود: اینجانب وظیفه نظارت بر عملکرد نهاد مذکور و ارائه گزارش‌های دوره‌ای را نیز به عهده همین پژوهشگاه خواهم سپرد.

استاندار البرز ادامه داد: آرزوی من این است که هم پیوندی تلاش بنگاه‌های کسب و کار و اندیشه دانشمندان و پژوهشگران استان البرز در سطح ملی تبدیل به الگو شود و به یاری خداوند متعال و با سخت کوشی و همدلی همکاران خود در راه توسعه اقتصاد دانش بنیان که استراتژی اصلی توسعه اقتصادی کشور مورد تأکید مقام معظم رهبری است از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

طاهری در پایان آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی دانشجویان جدید الورود پژوهشگاه مواد و انرژی تبریک گفت.

شایان ذکر است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی نماینده مقام معظم رهبری در پژوهشگاه مواد و انرژی، احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز