خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز بر مبنای آمار مبتنی بر ظرفیت‌ها و مختصات جغرافیایی استان آمایش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۲۱

۴ درصد کارگاه های صنعتی کشور در البرز استقرار دارند. / سهم اشتغال صنعت البرز ۴۲.۱ درصد است در حالی که میانگین کشور ۳۳.۶ است.

ایلنا: استاندار البرز گفت: طرح آمایش سرزمین استان البرز بر مبنای پتانسیل‌های موجود و مبتنی بر آمار دقیق، برنامه ریزی و تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدطاهر طاهری در همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی؛ استان البرز را از منظر آمار و اطلاعات ترسیم کرد و گفت: براساس آمار جمعیت استان البرز در سال ۹۱،۲ میلیون و ۴۱۳ هزارو ۴۱ نفر بوده است که با وسعت ۵ هزار و ۱۴۱ کیلومتر مربع ۳ درصد مساحت کل کشور، ۶ شهرستان و ۱۶ شهر، بیش از ۳۰ بخش و ۳۵۶ آبادی را در خود جای داده است.

وی افزود: البرز دوازدهمین استان کشور از نظر تراکم جمعیتی است و با ۴۷۱ نفر در هر کیلومتر مربع بالا‌ترین تراکم را داراست.

طاهری ادامه داد: هم اکنون ۹۰ درصد جمعیت استان البرز شهرنشین هستند و از این جهت نیز البرز در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

استاندار البرز یادآور شد: هم اکنون ۴ درصد کارگاه‌های صنعتی کشور در البرز استقرار دارند و علاوه بر صنعت در بخش تولیدات نیز با رتبه اول تولید کیفی گندم در کشور، رتبه ممتاز در تولید سبزیجات و علوفه، تولید ۹ میلیون اصله نهال نوپا در کشور همچنین داشتن مقام دوم در تولید محصولات باغی در جایگاه قابل توجهی قرار دارد.

وی افزود: استان البرز همچنین مقام اول تولید گل لاله را با ۲۵ هزار شاخه داراست.

طاهری گفت: در حال حاضر سهم اشتغال صنعت البرز ۴۲.۱ درصد است در حالی که میانگین کشور ۳۳ است.

وی همچنین با بیان اینکه سهم اشتغال البرز در بخش خدمات بالا‌تر از میانگین کشوری است، گفت: سهم اشتغال البرز در بخش خدمات ۵۴.۷ است و این رقم در میانگین کشوری به ۴۷.۵ می‌رسد.

استاندار البرز عنوان کرد: با چنین پتانسیل‌هایی که در استان البرز وجود دارد طرح آمایش استان بر مبنای منشوری نوین و با در نظر گرفتن مختصات جغرافیایی و ظرفیت‌های البرز در دست تدوین است که امیدواریم به عنوان یک سند بالادستی و با برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر اطلاعات جامع تدوین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز