خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

در دولت قبلی بستر و فضای مناسبی در جهت رشد و توسعه بخش خصوصی وجود نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۱۶

امیدواریم با استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های قانونی در راستای بهبود فضای کسب و کار مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع کنیم. / در رسیدگی به پرونده های اقتصادی باید قضات اشراف کامل نسبت به مسائل واحدهای اقتصادی، قوانین کار و کارفرما و دیگر موارد تخصصی این حوزه را داشته باشند.

ایلنا: در دولت قبلی بستر و فضای مناسبی در جهت رشد و توسعه بخش خصوصی وجود نداشت.

به گزارش ایلنا در کرج، رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی تشکیل مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز، ضمن اشاره به استراتژی کلان اتاق البرز در جهت حمایت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان گفت: متاسفانه در دولت قبلی بستر و فضای خوبی نسبت به رشد و توسعه بخش خصوصی و اقتصاد کشور وجود نداشت که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های قانونی در راستای جبران این عقب ماندگی در جهت بهبود فضای کسب و کار، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع کنیم.

حسین طوسی با اشاره به تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در دادگستری به دستور ریاست قوه قضائیه تاکید کرد: تا کنون مصوباتی در خصوص ایجاد شعب دادگاه‌های خاص برای رسیدگی به دعاوی بازرگانی و تجاری و تشکیل شورای داوری برای حل و فصل و می‌انجی‌گری بین طرفین دعوی داشته‌ایم.

وی افزود: در جهت پیشبرد اهداف شورای داوری و ارتقا این مرکز باید آموزش به داوران و اطلاع رسانی به اعضای بخش خصوصی را در الویت کاری خود قرار دهیم و به این منظور مقدمات کار را برای بازگشایی دفتر مرکز داوری انجام داده تا فعالان اقتصادی از آن بهره گیرند.

به اعتقاد وی مرکز داوری اتاق ایران شناخته شده و این موضوع موجب جلب اعتماد بخش خصوصی خواهد شد.

رئیس اتاق البرز در ادامه افزود: مجوز داوری در اختلافات تجاری و اقتصادی توسط طرفین دعوی به مرکز داوری اتاق داده می‌شود که در این صورت اتاق با عنوان میانجی و حکم میان طرفین قرارداد حل اختلاف و داوری می‌کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور، با اشاره به تخصصی بودن قراردادهای اقتصادی و تجاری افزود: در رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی باید قضات اشراف کامل نسبت به مسائل واحدهای اقتصادی، قوانین کار و کارفرما و دیگر موارد تخصصی این حوزه را داشته باشند.

گفتنی ست، به منظور اجرایی شدن تشکیل «مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز» جلسه‌ای با حضور رئیس اتاق، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، مدیر حقوقی مرکز داوری اتاق ایران و اعضای شورای داوری برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز