خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز خبر داد:

تشکیل شوراهای فرهنگی در روستاهای البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۹۶

این شورا در راستای برنامه محور کردن فعالیت‌های فرهنگی در روستا‌ها و بهره‌مندی از توان عناصر بومی و فرهنگی و همچنین استفاده بهینه از اندیشه‌ها و تجارب موجود تشکیل می‌شود.

ایلنا: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرزگفت: درراستای برنامه محور کردن فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی از توان عناصر بومی، شورای فرهنگی در روستاهای واجد شرایط البرز تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، آرش بهادری با بیان این مطلب در نشست شورای فرهنگ روستایی استان البرز، اظهار داشت: این شورا در راستای برنامه محور کردن فعالیت‌های فرهنگی در روستا‌ها و بهره‌مندی از توان عناصر بومی و فرهنگی و همچنین استفاده بهینه از اندیشه‌ها و تجارب موجود تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاح شوراهای فرهنگی در روستا‌ها در چند روستا به عنوان پایلوت و به صورت آزمایشی در روستاهای هدف انجام می‌شود تا نقاط قوت و ضعف طرح مشخص شده و در مرحله بعد در همه روستاهای استان اجرایی شود.

وی تاکید کرد: کار‌شناسی شدن تصمیمات و اقدامات و سازماندهی برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی در روستا‌ها، جلوگیری از فعالیت‌های موازی، پرهیز از پراکنده کاری برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها و ایجاد وحدت رویه در انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مسجد از دیگر اهداف تشکیل شورای فرهنگی در روستا‌ها است.

بهادری در ادامه سخنان خود به ارائه تعریف از مشخصات روستاهای شاخص برای اجرای این طرح پرداخت و افزود: مراکز دهستان با اولویت جمعیت بیش از ۵۰۰خانوار و دارا بودن امکانات زیربنایی فرهنگی از جمله مسجد، خانه عالم، روحانی مستقر، شورای اسلامی، دهیاری، کانون فرهنگی وهنری مسجد، پایگاه بسیج و مراکز آموزشی مناطق مورد نظر برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در این ارتباط از ۳ روستای فرخ آباد، رامجین و نجم آباد بازدید به عمل آمد که در آینده به سایر روستا‌ها جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی تعمیم داده خواهد شد.

دراین نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیر کل ورزش و جوانان، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، معاون اداره کل اوقات و امور خیریه و… به بیان دیدگاه‌ها و اقدامات انجام شده پرداختند. در پایان نیزمقرر شد دستگاه‌ها ظرف مدت یک هفته برنامه‌ها و عملکرد خود در حوزه فرهنگی روستا را به دفتر امور روستایی و شورا‌ها ارسال تا پس از جمع بندی نسبت به اجرای مراحل بعدی اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز