خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استانداری البرز:

صنایع دستی ابزاری برای نشان دادن فرهنگ‌های اقوام ایران کوچک است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۹

استان البرز بستر حضور اقوام و فرهنگ های رنگارنگ و خرد و کلانی است و این زمینه را به نحو مطلوبی در این استان فراهم ساخته است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استانداری البرز گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، صنایع دستی و… می‌توان تنوع اقوام البرزی را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان اینکه صنایع دستی هویت ملی و فرهنگی ما محسوب می‌شود، گفت: آثار هنری از جمله صنایع دستی متعلق به هر قوم، جزیی از فرهنگ مادی هویت فرهنگی جامعه را به منصه ظهور می‌رساند.

وی افزود: استان البرز بستر حضور اقوام و فرهنگ‌های رنگارنگ و خرد و کلانی است و این زمینه را به نحو مطلوبی در این استان فراهم ساخته است.

معاون برنامه ریزی استانداری البرز ادامه داد: استان البرز با برخورداری از این پیشینه فرهنگی به جهت حضور اقوامی که تحت عنوان ایران کوچک از آن یاد می‌شود نیازمند بستری برای به نمایش گذاشتن این فرهنگ‌هاست.

وی افزود: صنایع دستی خود ابزاری برای نشان دادن فرهنگ‌های اقوام ایران کوچک به شمار می‌رود که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مهرداد مظفری در پایان عنوان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی علاوه بر نشان دادن پتانسیل‌های گردشگری می‌توان تولیدات بومی فرهنگی در استان داشت و رونق فرهنگ و هنر را رقم زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز